Senaste nytt

Emirates First Class kampanj från Stockholm

toer00

Medlem
Är det någon som slagit till? Jag är ju sugen som tusan, men vet i tusan vad de skulle säga om jag gick o köpte en first class biljett alltså... :) Hur ser kvittot ut, står det bokninsklass eller står det First? :)

Jag nappade direkt, kunde inte motså frestelsen ;-), det blir Sydafrika under jullovet :) med en avstickare till Mauritius :)
I och för sig blir det ett stop på 13 timmar i DXB, men EK står för Hotell plus transfer så det blir väl inte helt fel.
Efter allt flängande i Europeiska apklasser blir det riktigt skönt att flyga med klass.
 

Ghoose

Medlem
Shittans, sjukt att kunna åka till Shanghai i Emirates First Suites för samma pris som SK Business... Det måste man försöka att få till. Mumma!
 

johhenrik

Medlem
Okej, det får bära eller brista ;) . Jag slog till på följande i First:

24 OKT ARN - DXB 777-300ER
25 OKT DXB - PVG A380
02 NOV PVG - DXB A380
03 NOV DXB - ARN 777-300ER

Flight 1 Passenger, First, Skywards Flex Fare SEK 24902.00

Okt blir en månad att se fram emot. Reser i F med UA (Award) till o från IAD samt nu denna. :)
 

toer00

Medlem
Någon som vet vilket Hotell EK använder sig av för First Passagerare som har lång transfer i DXB?:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet vilket Hotell EK använder sig av för First Passagerare som har lång transfer i DXB?:confused:

Dubai Connect

Emirates skrev:
Hotel Accommodation

The accommodation provided will be in the Copthorne Hotel Dubai, the Le Meridian Airport Hotel Dubai, the Arabian Park Hotel Dubai or another alternative at the discretion of Emirates. We do not make any guarantee as to the accommodation allocated to you in any manner (e.g. facilities, hotel, location, star rating).

Unless you are provided with specific vouchers, your ‘Dubai Connect’ package does not include breakfast and/or other meals. Vouchers for meals will be provided at Emirates discretion based on class of travel, length of transit and hotel arrangements.

Where you are booked in Economy Class (as per your Flight booking/PNR) 24 hours prior to flight departure, but hold a Business Class or First Class ticket (as a result of an upgrade) you will still be provided with a room at a hotel allocated for Economy Class passengers.

Where you are booked in Business Class or First Class, (as per your Flight booking/PNR), but are involuntarily down-graded at the time of check-in, due to aircraft change or denied boarding, you will be provided rooms in the hotel allocated for Business Class and First Class passengers.
 

Flying Finn

Medlem
Så fr o m 4:e september kan man flyga till London i First class hela vägen (nåja, via Dubai) från Stockholm

Eller så inte. Emirates egna biljettsök hittar inte routingen och Matrix ger inga flyg med ARN-LON och C:EK+. Så åtminstone ännu lyckas inte den konfigurationen med en biljett. :) Tydligen vill inte EK att man studsar tillbaka till Europa från DXB.
 

Dr. Miles

Expert
Eller så inte. Emirates egna biljettsök hittar inte routingen och Matrix ger inga flyg med ARN-LON och C:EK+. Så åtminstone ännu lyckas inte den konfigurationen med en biljett. :) Tydligen vill inte EK att man studsar tillbaka till Europa från DXB.

Det är inga problem att boka per telefon. Jag säger dock inte att det blir billigt. :)
 
Toppen