Senaste nytt

Emirates First Class Auckland-Sydney

rob74

Medlem
CHC-SYD kan ju vara ett alternativ. Får kolla vilka tider och flygtimmar som optimerar F-upplevelsen på A380 först.
Kanske blir att lägga pengarna på detta nu och inte köpa för mycket US-miles fram till jag åker, haha!
Brukar F-priserna ligga relativt still eller höjs de när datumet för resan närmar sig? För, som sagt, jag har inte datumen för resan till Nya Zeeland ännu.
 

Jacob

Medlem
Kan man vara utan duschen ombord tycker jag personligen att första klass kabinen och stolen på Boeing 77W flygplanen (som används på de övriga linjerna mellan Australien och Nya Zeeland) är mycket trevligare än motsvarande på Airbus A380.

Första klass kabinen på B77W är mycket mindre och är helt enkelt ganska mysig att åka i och med endast åtta stolar får man en väldigt exklusiv känsla. Så är det inte alls på Airbus A380 där kabinen är närmast opersonligt stor och dessutom har de inrett med något som ser ut som industristål längst fram i kabinen som inte är särskilt snyggt.
 

rob74

Medlem
Flighten från MEL går redan 08:10 och kostar över 9.000 kr, prissatt i AUD. Det och min notoriska morgontrötthet gör det hela till ett lätt val...
Däremot så känns ju 6.500 kr, prissatt i NZD, för AKL-SYD som ett kap.
 

rob74

Medlem
Eller så åker man AKL-MEL: Kvällsflight med A380 som tar 4 timmar blankt och kostar 6.472 kr... :D



EDIT: Man skulle ju kunna testa EK's C-produkt på MEL-AKL för drygt 5.000 kr. Kan det vara värt? Det är ju mindre pengar än vad NZ tar för samma klass och sträcka.
 
Last edited:

Elsson

Medlem
På SYD-AKL kan du flyga med LAN i C på A340 för 661 USD.

$661 Total cost
Flight details Leave Thu, Jan 17 Total time: 3hr 15min
Depart 9:25 AM Sydney, NS , Australia Sydney Airport (SYD) Terminal 1
Arrive 2:40 PM Auckland , New Zealand Auckland Airport (AKL) Terminal I LAN Airlines 800
Business Airbus A340
1,341 mi 3hr 15min
Meal: Lunch
 

rob74

Medlem
På SYD-AKL kan du flyga med LAN i C på A340 för 661 USD.

$661 Total cost
Flight details Leave Thu, Jan 17 Total time: 3hr 15min
Depart 9:25 AM Sydney, NS , Australia Sydney Airport (SYD) Terminal 1
Arrive 2:40 PM Auckland , New Zealand Auckland Airport (AKL) Terminal I LAN Airlines 800
Business Airbus A340
1,341 mi 3hr 15min
Meal: Lunch

Vilken sida hittar du det priset på? Söker jag på LAN's australiensida kostar det 1.063 USD och på andra sidor stiger priset...
 
Vilken sida hittar du det priset på? Söker jag på LAN's australiensida kostar det 1.063 USD och på andra sidor stiger priset...

Finns på mrjet.se, dock inte för 661$ men finns för 5698 SEK
Ovan är ToR, priset för enkelresa är 4854 SEK. (Det kanske var det ni pratade om?)
 
Last edited:

rob74

Medlem
Ok, tack! Ska kolla Orbitz.
Det är enkelresa som kan komma ifråga, då jag känner mig ytterst nödd och tvungen att åka Emirates den ena sträckan. :)
1.063 USD var priset för enkelresa som jag hittade på LAN's hemsida. Det är räknat från Australien. Väljer man andra länders sidor blir det priset högre.

Om jag åker till DUD från MEL så blir det nog EK i C, för att slippa en extra inrikes till SYD. Men det är som sagt inte helt klart ännu.
 
Toppen