Senaste nytt

Emirates - förstår inte hypen....

ACervin

Medlem
Jag har flygit en hel del med Emirates i både economy, business och first (oftast på Qantas biljetter). CC brukar i regel komma och hälsa som erkännande av status i Qantas. Deras service kan vara ojämn men överlag tycker jag att den fungerar bra, dock inte lika bra som Singapore eller Qatar. Servering av dryck i samband med måltid kan ibland vara lite klen (i klartext, påfyllning av vin fungerar dåligt). IFE är riktigt bra, dels på grund av programutbudet med bland annat hela säsonger när det gäller TV serier men också gate till gate tillgänglighet och högupplösta skärmar. 777 är ju trång i business men 380 är utmärkt. Jag har varit förskonad från avbokningar och förseningar med Emirates men har haft med BA och SAS och det har inte varit helt lätt med kontakter och beredvillighet från bolagens sida att gå kunden till mötes. Det känns som ett generellt problem i branschen som tidigare elegant påpekats i tråden. Emirates har varit generösa med uppgraderingar för min del. Tur?? Är Emirates mitt första alternativ? Nej (undantaget Brisbane-Auckland som trafikeras av 380 till skillnad från alla 737or som flyger trans-Tasman). I första hand tittar jag på Singapore, Qatar, Cathay och och kanske JAL. (Etihad kan nog höra hit också men inte hunnit testa ännu). Men jag tar hellre Emirates än BA, SAS och Lufthansa i C.
 

Sofia

Medlem
Jag är inte heller något stort fan av Emirates måste jag säga. Det är trångt i business, deras sätt att servera vinet långt efter att man fått maten är mycket märkligt och kabinpersonalen var generellt sett inte så särskilt trevliga.
Att det blev kaos och katastrof när ett flyg blev inställt i Jakarta är inte enbart Emirates fel, de är hopplöst dåliga på att hantera kalabalik i sydostasien, men att Emirates inte hade någon representant på plats alls, trots 6 timmar av försening och sen inställt flyg kändes väldigt dåligt. Jag är dock oerhört tacksam för att jag flög i C, vågar inte ens tänka på hur det gick för stackarna i ekonomiklass.

Njae, nä, jag testade men gräset var inte grönare på andra sidan. I fortsättningen blir det Qatar :D
 

Stefan62

Medlem
Jag är nära bekant med en CC på Emirates, (engelsktalande), och om det är av intresse så kan jag vidarebefordra konkreta frågor som besvaras av "källan".
 

ACervin

Medlem
Jag är nära bekant med en CC på Emirates, (engelsktalande), och om det är av intresse så kan jag vidarebefordra konkreta frågor som besvaras av "källan".
Det vore intressant att höra hur de resonerar kring vinserveringen. Som sagt här i tråden, man vill ju ha vin till maten och inte efteråt.
 

Stefan62

Medlem
Det vore intressant att höra hur de resonerar kring vinserveringen. Som sagt här i tråden, man vill ju ha vin till maten och inte efteråt.
Svaret blev enkelt - Du ska fråga/beställa vin direkt när Du får måltiden serverad. Om Du inte gör det får Du vänta.

Min kontakt bekräftar att man får många synpunkter på detta då det inte är som på andra flygbolag.
 
Toppen