Senaste nytt

Emirates erbjuder Chauffeur-drive service i Stockholm för First/Business passagerare

Dr. Miles

Expert
Men Arlanda - Stockholm City är väl mer än 40km så det måste bli en annan gräns,
om man tittar på den sidan varierar det från stad till stad, Dublin t.ex upp till 150km i 1:a klass.

På Emirates eventet sa Petra Mede att chauffeur drive service upp till 60 kms köravstånd från Stockholm Arlanda skall ingå för First/Business class resenärer från Stockholm.

Vänligen se mitt första inlägg.
 

nime

Medlem
Jeg sendte en epost til EK for å få rede på hva mileage restriction er, og dette var svaret jeg fikk:

Dear Mr nime,

Thank you for contacting Emirates.

Emirates offers our Individual First and Business class passengers a complimentary personal airport transfer in a chauffeur-driven car (in selected cities) from home or hotel to the airport, and on arrival, to their ultimate destination.

Please note at that this point in time, the Chauffeur Car Service is not applicable for the pick-up/drop-off in Stockholm

Should you need any further assistance in this matter, please contact us and we will be pleased to assist.

Sincerely,

xxxx xxxxxx
Customer Sales and Service Representative
Emirates Airline
 

Ritz

Medlem
Nu går det att boka chauffeur-drive till och från Arlanda! Restriktionen är 60 km, därefter 35 kr per km.
Rykten här på tråden är att det är Taxi Stockholm som hanterar tjänsten, kan någon bekräfta detta?

Skärmavbild 2013-09-01 kl. 20.02.24.png

Skärmavbild 2013-09-01 kl. 20.02.05.png
 

JoE

Medlem
Det kan bara inte vara Taxi Stockholm som ska köra detta!! Har dålig koll på bolag i Stockholm men har en resa från ARN 12 sept så då får jag se IRL! :)

Jag har nyttjat deras Chauffeur service i Australien, Nya Zeeland, Köpenhamn, Kina, Hong Kong, etc och det har alltid varit en meeting & greeting tjänst på flygplatsen, alltid chaufför i kostym och en executive mörk sedan (oftast Merca eller BMW) med dagstidning, dryck, extra långa baksäten etc...med andra ord en helt annan klass än Taxi Stockholm ens är i närheten av, det måste vara under Emirates värdighet att anlita dem.
 
Det kan bara inte vara Taxi Stockholm som ska köra detta!! Har dålig koll på bolag i Stockholm men har en resa från ARN 12 sept så då får jag se IRL! :)

Jag har nyttjat deras Chauffeur service i Australien, Nya Zeeland, Köpenhamn, Kina, Hong Kong, etc och det har alltid varit en meeting & greeting tjänst på flygplatsen, alltid chaufför i kostym och en executive mörk sedan (oftast Merca eller BMW) med dagstidning, dryck, extra långa baksäten etc...med andra ord en helt annan klass än Taxi Stockholm ens är i närheten av, det måste vara under Emirates värdighet att anlita dem.

Det lustiga med EKs Chauffeur service är att det fungerar klockrent på alla destinationer...FÖRUTOM Dubai, där får man gå till ett speciellt ställe och avnjuta den fantastiska Arabiska & Filippinska kaoset som bara kan uppstå i Dubai. När man bokat sin bil får man sedan vänta...å vänta...å vänta.

Ibland går det på 10minuter...men har hänt att jag tröttnat och tog en vanlig taxi i stället.
 

johhenrik

Medlem
Kaos i Dubai? Näeee... det kan väl inte stämma? ;) Min beskrivning av Dubai är: Fantastiska mål, usel exekvering... Gäller allt från stora företag till deras passkontroll...

Men jag e inte bitter... ;)
 

dino_81

Medlem
Undrar om Emiratesloggan är stripad eller en magnet? Känns ju lite begränsande om förstnämnda.

Iaf Freys hyrverk som kör.
 
Toppen