Senaste nytt

Emirates erbjuder Chauffeur-drive service i Stockholm för First/Business passagerare

A380*G

Medlem
I Köpenhamn är det Frederiksbergs Limousine Service med "egna" Mercedes med Emirates logo på.

Ja men nu handlade det om Stockholm va? ;)
Finns ju ett par servicebolag som erbjuder denna tjänst i Skandinaviens huvudstad. Kan bli vilken som helst. Men repliken ovan var bara ett svar på Stefans fråga om vad jag tror. :)
 

flying

Medlem
Ja men nu handlade det om Stockholm va? ;)
Finns ju ett par servicebolag som erbjuder denna tjänst i Skandinaviens huvudstad. Kan bli vilken som helst. Men repliken ovan var bara ett svar på Stefans fråga om vad jag tror. :)

Då är min replik att jag tror du har fel angående taxi sthlm och därav min kommentar
 

nime

Medlem
Det er fullt mulig å booke bil, men det står ingenting om mileage restriction ennå.

ek_chauff.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Det er fullt mulig å booke bil, men det står ingenting om mileage restriction ennå.

Jodå, det står på webbsidan.

Emirates skrev:
Copenhagen (CPH)

Within 40km of Copenhagen Airport.


Excess mileage charged at DKK 20 per km for Business Class and DKK 25 per km for First Class. Payment can be made by cash or credit card direct to the driver.

Additional charge for passengers to/from Sweden using the toll way Oresund Bridge applies. The customer will pay for toll fee over the Malmoe Sweden Bridge between Denmark and Sweden themselves. One-way, DKK 320 + 3.75% credit card charge (SEK one way 380 + 3.75% credit card charge).

Chauffeur-drive Availability | Chauffeur-drive | To and From the Airport | Emirates

EDIT: Jag missade att det var från Stockholm. Nej, webbsidan är inte uppdaterad än för Stockholm.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Undra om det går att boka från Göteborg till CPH?
Det är ungefär 310 km mellan Göteborg och Köpenhamn Kastrup flygplats.

310 km - 40 km = 270 km
270 km x 20 DKK = 5.400 DKK
5.400 DKK + 320 DKK = 5.720 DKK = ca 6.800 SEK

Det är kanske lite saftigt för mellan Göteborg-Köpenhamn enkelväg. Det är nog billigare med SAS Plus.
 
Toppen