Emirates erbjuder Chauffeur-drive service i Stockholm för First/Business passagerare

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Dr. Miles, 26 Juni 2013.

1. Jag glömde att skriva en sak.
    Emirates Stockholm bekräftade vid eventet i förra veckan att de erbjuder Chauffeur-drive service inom 60 kms avstånd från Stockholm Arlanda för dem som har köpt Business/First class biljett med avresa från Stockholm.

Webbsidan är inte uppdaterad (Stockholm linje lanseras inte förra 4 sep trots allt)
    Chauffeur-drive Availability | Chauffeur-drive | To and From the Airport | Emirates

4 personer gillar detta.
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar hur mycket de kommer ta för "extra mileage". Om man räknar med 1.5EUR per km över 60km, så kommer det kosta ungefär 2300SEK från Linköping. Kan vara värd om man reser tillsammans med någon på väg till Maldivernas i F till exempel :) En bra start på resan i.a.f.

Last edited: 26 Juni 2013
  3. Jacob

Jacob Medlem

Jag har tidigare nyttjat denna service i Sydney och Auckland och det fungerar väldigt bra, Man bokar själv limo-transporten på Emirates hemsida, bara att knappa in bokningsreferensen och uppge adress och tidpunkt när man vill bli hämtad inför avresa och flygnummer samt ankomsttid när man vill bli hämtad vid ankomst.

Undrar vilken leverantör de använder i Stockholm?!

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska bli spännande att se vad det blir. Blir ett bra argument när min chef undrar varför jag köpt en First-biljett till Shanghai i oktober... "Men alltså, jag sparar ju 810kr i taxi" ;)

3 personer gillar detta.
  5. Jag tycker det är en utmärkt tjänst, tänk att det ingår även i Business Class.

2 personer gillar detta.
  6. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, de höjer verkligen ribban för vad som kan erbjudas med ARN som bas. Får se om det är fler som skärper upp sig för nu är det ju en del bolag som använder "andra sorteringens" utrustning och koncept på ARN.

7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det gäller även för passagerare i C-klass...vilket limousine-företag skulle kunna erbjuda en bil till alla i C-kabinen?

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror det blir avtal med Taxi Stockholm.

9. Ingen har använt Emirates chauffeur drive service i Stockholm än.
    Du kan ringa till Emirates i Stockholm. Det är enklaste och du får pålitligt svar.

10. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Köpenhamn är det Frederiksbergs Limousine Service med "egna" Mercedes med Emirates logo på.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!