Senaste nytt

Emirates Economy class, har ni erfarenhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

EBGGOT

Medlem
Ja Kul mats för din hjälp För jag har åkt Qatar airways 2011 och nu vill jag Åka Ek också.
Min son är 14 han är jätte sugen på att åka Ek. Kan jag göra så att jag bokar Norwegian biljetten separat ner till köpenhamn
Sen bokar jag Ek biljetten separat det bli väll inga problem?
Han är 14 år och ska åka själv till köpenhamn sen ta flyget ner till dubai hans slut destination är ISLAMABAD.

Tror ni det kommer bli någon problem för han?
han kan engelska ganska bra Osv...

Du sa i annan tråd att du är 18 år gammal och nu har du har en son som är 14år... Hade jag varit du hade jag sålt den historien till media istället så får du säkert råd med en business biljett ...
 

VonMögen

Medlem
OM du nu verkligen ska åka så låter det som ett smidigare alternativ att ta direktflighten till DOH istället för att strula med DY biljetter. Speciellt när det handlar om snarlika M upplevelser. Har du inte heller nån status på bolagen kommer du ändå att "slippa" loungerna etc ...

Skriv gärna ett resereportage efter resan så får vi andra ta del av dina egna tankar och åsikter om EK/QR och glöm inte att ta bilder på ISB,

/V
 

Sahara

Medlem
Jo det ska jag väll siga till så det händer ta bilder i ISB vonmögen.
Jag är Inte 18 jag är ju 34 år jag skojade bara hahah.
Men saken är att han har åkt med QR och vill testa EK.

Jo jag har tänkt att boka norwegian separat och ek separat han kommer åka med handbagage och litte checkad in bagage.
När han anländer till köpenhamn tar han bagaget och checkar in den i Emirates check in ?
Det blir väl inga problem han kommer väl ta sig in i planen osv...
för man kan åka med Emirates om man är över 12år? han e 14
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jo jag har tänkt att boka norwegian separat och ek separat han kommer åka med handbagage och litte checkad in bagage.
När han anländer till köpenhamn tar han bagaget och checkar in den i Emirates check in ?

Ja, det är korrekt, men det är här problemet kommer. OM något händer, så är inte 3h speciellt mycket tid för att hämta ut sitt bagage och checka in det igen. Även om det troligen skulle gå vill jag påstå att det är oansvarigt att göra så här när en ung kille ska resa själv. Boka allt på en biljett så att de tar hand om honom ifall något händer.

edit: Tourist hann visst före - great minds think alike.. ;)
 

agehall

Medlem
Det är ett alternativ, men det viktiga är att du bokar alla flyg på en biljett. Jag har inte full koll på vilka bolag som har interlineavtal med EK, men det borde väl gå att få rimliga förslag om man testar att boka via expedia.
 

Halle

Medlem
Sitter just nu på Dubais flygplats efter att ha åkt emirates för första gången. Utgick från CPH med en 777-300ER i ekonomi klass. Ingen större skillnad mot Qatar i ekonomi förutom att multimedia delen är betydligt bättre med emirates. Större skärmar och större urval.

Nu är det 3 timmars väntan innan jag flyger vidare till Shanghai i en A380 :)
 

Maserati

Medlem
Kan nån kasta ut Hassnain? Han gör upp och ner med det här forumet, man vill ju nästan inte komma tillbaka efter man läst något han skrivit
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen