Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Fedup

Medlem

Jag tycker att deras prissättning är smart och uppdaterad vilket gör att dem kan erbjuda konkurrenskraftiga priser som i övrigt är otroligt dynamiska. Tyvärr har europeiska bolagen inte greppat detta ännu, men gulfbolagen har med sin flexibilitet (såsom att t.ex erbjuda F till dessa grymma priser) en stor styrka då priserna anpassas efter marknaden, inte tvärtom.

Ett bra exempel var deras nya Boston-rutt som var i stort sett slutsåld flera gånger om trots att Boston inte är världens mest populära resemål
 

johhenrik

Medlem
Typiskt, det vill sig aldrig för mig och dessa Firstbiljetter till Shanghai. Deras kampanjer och mina köptillfällen passar aldrig. :) Jaja, det blev en biljett i nuvarande dubbla miles-kampanj.

Okej, detta lär ju bli sista gången jag kommenterar detta, då jag kommenterat samma sak hundra gånger nu känns det som. :) Nu har de sänkt priset igen för de datum jag tittar på. Jag antar prishöjningen var temporär bara pga månadsskifte, gamla kampanjen gick ut och man lyckades inte sömlöst ladda en ny (eller så läser de här och laddade en ny efter mitt inlägg ;) ).

Emirates verkar helt klart köra vidare med bra priser i First ex-ARN precis som de sa i intervjun. Vi får väl se om de priserna håller till slutet av juni, då jag inte vill ligga ute med för mycket pengar i resor i förväg. Sen ska jag väl tillägga att deras ordinarie priser ex-ARN fortfarande är fantastiska för First, men de sticker iväg lite för min budget på affärsresor.
 

Dr. Miles

Expert
Emirates verkar helt klart köra vidare med bra priser i First ex-ARN precis som de sa i intervjun. Vi får väl se om de priserna håller till slutet av juni, då jag inte vill ligga ute med för mycket pengar i resor i förväg. Sen ska jag väl tillägga att deras ordinarie priser ex-ARN fortfarande är fantastiska för First, men de sticker iväg lite för min budget på affärsresor.
Du säger väl till chefen att du sparar också taxiresor till/från flygplatserna. ;)

OT fråga:
Kan jag tolka det som om man får max 4 chauffeur drives?
Chauffeur drive både till Arlanda, till/från Dubai flygplats (om man tar stopover) samt från flygplatsen i destination?

Emirates skrev:
Transfers are available:
From your home or hotel to the airport, from the airport to your final destination and to and from the airport when making a stopover.
Chauffeur-drive | The Emirates Experience | Emirates
 
Toppen