Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

KNA

Medlem
Någon som vet varför det skiljer så mycket i pris att flyga antingen från ARN eller CPH ?

ARN-BKK SEK 14932.00
CPH-BKK DKK 15355.00 Sweden Kronor (SEK): 18,699.93
 

Rosie

Medlem
Finns det någon chans att de förlänger erbjudandent eller kommer med ett nytt om man ska resa i jan-feb?
 

johhenrik

Medlem
Är det några som har utnyttjat detta erbjudande än? Jag kommer med största sannolikhet köpa en First för min Shanghairesa i oktober.
 

johhenrik

Medlem
En sak jag undrar är: Är det verkligen dubbla miles på allt eller dubbla miles på distance bara? Alltså, får jag dubbla Fare class miles också? I Martin Björnströms första inlägg står det 70.000 miles i First til Tokyo och det förutsätter att de dubblar bonusen man får för First. Jag har ju dock sett att den kampanj de kör nu gällande dubbla miles från Stockholm, den innebär bara att de dubblar distance miles, inte First bonus etc.
 
Finns det någon chans att de förlänger erbjudandent eller kommer med ett nytt om man ska resa i jan-feb?

Det vet jag inte, jag gissar att bollen är på vår sida. Om vi nappar på erbjudandet så tror jag vi kan hitta på grymma grejer framöver. Det är lite av ett test: bokar vi biljetter eller snackar vi bara om det...

Är det några som har utnyttjat detta erbjudande än? Jag kommer med största sannolikhet köpa en First för min Shanghairesa i oktober.

Såg en som bokat två First biljetter till Singapore i en annan tråd...

En sak jag undrar är: Är det verkligen dubbla miles på allt eller dubbla miles på distance bara? Alltså, får jag dubbla Fare class miles också? I @Martin Björnströms första inlägg står det 70.000 miles i First til Tokyo och det förutsätter att de dubblar bonusen man får för First. Jag har ju dock sett att den kampanj de kör nu gällande dubbla miles från Stockholm, den innebär bara att de dubblar distance miles, inte First bonus etc.

Hmm, bra fråga! Får skicka vidare till Tobias på Emirates!
 

johhenrik

Medlem
Nu har jag bokat min första resa under denna promotion. Är tvungen att åka ner till Dubai igen juni 16-20, så det blir Business ner och First hem, för 22.500kr :)

Alla Business savers var slut den 20 juni (midsommar, så inte så konstigt), så då valde den First åt mig på hemresan, trots att man inte i denna promotion kan välja splittad klass själv. Det var billigare än Business Flex samt mer miles också. :)

Snart har jag mitt EK Gold också... har ansökt om statusmatchning (jag är silver), men de svarar ju aldrig. De har svarat att de tagit emot allt och att deras sales dept ska kolla på det, men det är över en vecka sen. Jaja, jag får väl köra ass-in-seat helt enkelt, vilket inte är några problem, men vore ju nice med guldbonusen på miles redan nu. :p
 

ACervin

Medlem
Lite OT, men: Har nån koll på awards med EK? Vad kan man isf ha alla miles till?
Nu är det här inte riktigt samma sak men enligt en del inlägg på Australian Frequent Flyer Online Community så är Emirates generösa med uppgraderingar (operational upgrades) om man har hög status på Skywards. Jag har använt mina poäng till uppgraderingar från ekonomi till C vilket har haft god tillgänglighet.
 

Dr. Miles

Expert
Sista datumet för köp av pågående kampanjpriser är 2014-MAY-31.

Kabinklass: First
Bokningsklass: A
Fare basis: AE4MPSE1
Köpa senast: 2014-MAY-31
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag
Gäller för utresa: mellan 2014-MAY-01 och 2014-DEC-10
Återbetalning: Ja, mot 3.400 SEK
Ändring: Ja, mot 1.800 SEK per gång


Kabinklass: Business
Bokningsklass: O
Fare basis: OE4MPSE1
Köpa senast: 2014-MAY-31
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag
Gäller för utresa: mellan 2014-MAY-01 och 2014-DEC-10
Återbetalning: Ja, mot 1.500 SEK
Ändring: Ja, mot 700 SEK per gång
 
Toppen