Senaste nytt

Emirates använder en ny tredjepartlounge på Arlanda

Jacob

Medlem
Jag har jobbat på att försöka få till ett besök i den nya loungen under denna vecka, det är ju inte varje dag som det öppnas en ny lounge på Arlanda.

Senaste svaret från Emirates är dock att det inte kommer ske just nu, i alla fall inte på officiell väg. Anledningen är att de menar att loungen inte riktigt är färdig än och att de därför inte vill visa upp något som inte är klart, vilket jag kan respektera.

Det innebär också att det kanske kan komma något lite bättre i framtiden, vi får se och hålla tummarna.
 

johhenrik

Medlem
Även om jag gillar våfflor så hoppas jag de struntar i våffeljärn. Det kommer ju se ut som en snuskhörna efter en timme när alla drittlat och kladdat...
 

Jacob

Medlem
Var aldrig inne i loungen idag men såg den rätt väl genom glasdörrarna.

Loungen ligger efter rulltrappan från passkontrollen, direkt till höger. Det är som sagt bara Emirates som använder lounge idag.

Strukturen påminner mycket om Menzies Executive lounge som ligger rakt under, även denna lounge är i formen av ett L med utsikt mot uppfarten i terminal 2 samt några av parkeringsplatserna. I övrigt en ganska enkel inredning, möblerna tyckte jag mig känna igen, de användes till den temporära lounge som fanns i terminal 2 innan den nuvarande kom på plats.
 

Jacob

Medlem
Och här kommer i alla fall en (inofficiell) bild från loungen.

IMG_0481.JPG
 

ESSA

Medlem
Event pågår just nu på Arlanda och Emirates första inflygning. (Någon härifrån som är på plats?)
Eventfirman Initiativ AB är anlitade och jag ser bilder på projektledares FB-sida. Vet inte om jag har rätt att norpa dem...
Ser ut som om Loungen kommer användas.
 
Toppen