Senaste nytt

Emirates använder en ny tredjepartlounge på Arlanda

Jösses, de har ju byggt hela stället upp och ner! ;)

Måste säga att trots att jag gillar Apples produkter så denna "säkerhetsgrej" att strippa EXIF inkl infon om vad som är uppåt är rätt störigt. :)

Märkligt! Bilderna är tagna med iPad och visas rättvända i denna tråd när jag använder iPhone och iPad, däremot är bilderna upp och ner när jag använder PC. Kommer fortsättningsvis endast publicera bilder från min digitalkamera.
 

Jacob

Medlem
Aviator är nya namnet på det marktjänstbolag som tidigare varit känd som Nordic Aero.

Eftersom jag träffade Qatar Airways för bara några dagar sedan och pratade med deras stationschef på Arlanda vet jag att de använder Nordic Aero för markservicen på Arlanda, och säkert kommer även Emirates göra det. Så en tänkbar förklaring är att Nordic Aero tack vare åtminstone två stora premiumflygbolag som kunder har valt att öppna upp en egen lounge på Arlanda och att även Qatar Airways kommer använda den.
Även Swedavias koncernchef kunde idag bekräfta för mig att det kommer en ny lounge och att det handlar om upplägget ovan.

Loungen ligger på övervåningen i F-piren, i non-Schengen delen direkt efter passkontrollen. Emirates blir första kunden men loungen finns tillgänglig för andra flygbolag som önskar använda den.
 

Ritz

Medlem
Det blir med andra ord en "tredjepartslounge" och inte en Emirates-brandad lounge alltså?
Skulle gärna se lite arabisk premiumlyx med ädelträ, guld och fontäner på Arlanda men antar att det blir mer skandinavisk touch på det hela.
 

Jacob

Medlem
Då är det frågan, ska vi ändra rubriken?
Låter som en vettig idé.

Det blir med andra ord en "tredjepartslounge" och inte en Emirates-brandad lounge alltså?
Skulle gärna se lite arabisk premiumlyx med ädelträ, guld och fontäner på Arlanda men antar att det blir mer skandinavisk touch på det hela.
Exakt.

Jag jobbar för övrigt på att få till ett besök där senare i veckan eftersom det ändå är lite evenemang kring lanseringen av linjen.
 
Finns lite bilder på loungen i livetråden från Flyprat.
Loungen såg väldigt tråkig ut och utbudet av mat och dryck verkar tyvärr inte vara något vidare heller.

Kollade igenom och säger detsamma om loungen. Dock att dom faktiskt öppnar en lounge till är alltid något. Dom kunde ju lika gärna använt Menzies ;)

Dock gillar jag bilen som C och F-pax får åka med till flygplatsen! Bara 4 månader kvar minus 3 dagar
 
Last edited:
Toppen