Senaste nytt

Emirates använder en ny tredjepartlounge på Arlanda

Vil loungen være åpen til den 4e sep?
Om det är denna lokal som avses (Star Alliance Loungen som aldrig blev av) lär invigningen dröja. Så här ser den ut idag 2 sep.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

johhenrik

Medlem
Jösses, de har ju byggt hela stället upp och ner! ;)

Måste säga att trots att jag gillar Apples produkter så denna "säkerhetsgrej" att strippa EXIF inkl infon om vad som är uppåt är rätt störigt. :)

Jag får hålla tummarna att det är öppet till min resa 24 oktober. Det borde ju kunna gå tycker jag.
 

johhenrik

Medlem
Det var som tusan, det visste jag inte. Det låter väl mer troligt än att EK skulle satsa på en så stor lounge som den gamla *A skulle bli.
 

Jacob

Medlem
Jag har följt upp denna fråga på mitt håll genom kontakterna på Emirates och från Emirates pressavdelning i Dubai hälsar man att det i nuläget inte finns några planer på att öppna en egen lounge på Arlanda.

Jag gissar att vad som i denna tråd tolkas som "Emirates Lounge" snarare handlar om en tredjepartslounge, och det känns rätt rimligt att man med fler icke-Europeiska bolag på Arlanda öppnar en lounge i non-Schengen delen av F-piren.
 

Jacob

Medlem
Har också fått bekräftat att det i T5 till en början kommer att bli en egen Emirates Lounge som drivs av Swedavia i samarbete med Aviator. Sen är det osäkert om den kommer att vara öppen för andra flygbolag.
Aviator är nya namnet på det marktjänstbolag som tidigare varit känd som Nordic Aero.

Eftersom jag träffade Qatar Airways för bara några dagar sedan och pratade med deras stationschef på Arlanda vet jag att de använder Nordic Aero för markservicen på Arlanda, och säkert kommer även Emirates göra det. Så en tänkbar förklaring är att Nordic Aero tack vare åtminstone två stora premiumflygbolag som kunder har valt att öppna upp en egen lounge på Arlanda och att även Qatar Airways kommer använda den.
 
Toppen