Senaste nytt

Emirates Airlines häller tillbaka dryck i storflaskan?

Homer

Medlem
Jag drar mig till minnes att jag var med om ett försök med att kolsyra vodka,
fanns andra som tog det seriöst och fick kommersiella framgångar


Lundin köper bubblande sprit
Idén till produkten kom efter att företagets grundare kolsyrat vodka i en Sodastream.


Finns fortfarande på bolaget
Camitz
 
Jag såg en flygvärdinna som tvättade sina händer i Champagnen hon hälde ut. Det var på LH C på väg till Sydamerika.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Smuffe

Medlem
Jag trodde du ville veta, inte bara vara spydig. My bad...:rolleyes::p

Jag tycker det är coolt att folk vet saker som inte jag vet, förklarar saker om vad, varför och hur på ett begripligt sätt och på så vis lär jag mig något nytt.
Tack för att du vet mer än vad jag vet och lär mig och andra nya, coola och nördiga saker.

OT:
Såsom inlägget med flygvärdinna så kan det även vara en del av förklaringen och min egna teori till hennes teori är att Emirates önskar att få veta hur mycket som är svinn, dvs öppnade flaskor på marken + öppnade flaskor i luften.
Svinn på marken hälls tillbaka i 1-2 öppnade flaskor (om inte ena är knappt använd, serveras i luften) och detsamma gäller för de som öppnas i luften.
På så sätt ser de hur många flaskor som går åt på den linjen samt finns kvar, 1... 2... 4... flaskor öppnade med svinn vilket statistiskt inte behöver köpas in och tas med nästa månad osv.
Detta tjänar bolaget på och per år kanske även passagerarna i oförändrade och inte höjda priser på biljetterna.
 
Toppen