Senaste nytt

Emirates Airbus A380 på Arlanda idag 18/2

Resenären

Medlem
Nu är man strax över Island:
image.jpg
 

agehall

Medlem
Medical, oh no... blir väl dyrt att divertera.
Hoppas han/hon är väl. Hoppas han/hon inte behöver stå för de kostnader

Om det är ett akutfall ombord och man väljer diversion så tror jag aldrig passageraren behöver stå för några kostnader. Någon som hört talas om något fall där de fått göra det?
 

fly4fun

Medlem
En passagerare behöver normalt ej stå för några kostnader. Dock flög jag Wizzair en gång där en familj hade med sig en extremt nötallergisk dotter och meddelade detta till personalen. Istälet för att ropa ut på högtalarna att folk så unvika nötter så meddelar personalen piloten som säger att planet kommer inte lyfta förrän föräldrarna tar ekonomiska ansvaret för en eventuell nödlandning. Efter en lång diskution fick dom skriva på ett papper innan planet lyfte 40 min sent.
 

Teddulin

Medlem
Sjukt tragiskt att ett barn i 2 årsåldern ska ha omkommit senare på sjukhus. Får rysningar när man själv har barn i samma ålder.
 

Teddulin

Medlem
Ja tyvärr var det den artikeln jag läste.. Lite osmakligt skrivet kan jag tycka då man fokuserar på att "det stora häftiga flygplanet har landat på Arlanda" och sedan avslutar med att ett barn i tvårsåldern senare dog på sjukhus, men artikeln lär väl förhoppningsvis omredigeras snart.
 
Last edited:
Toppen