Senaste nytt

Emirates åbner direkterute Oslo-Dubai i september

mha321

Medlem
Emirates flyger även på Malta (vilket förvånade mig när jag såg dem där i höstas, det är därför jag kommer ihåg det). De har åtminstone enligt wikipedia ca 4 miljoner passagerare per år (2013).
 

agehall

Medlem
De flyger till Christchurch på Nya Zeeland som är mindre än Göteborg och inte heller någon signifikant region eller centrum.

Christchurch är en mycket speciell stad änsålänge och kommer nog att vara i 10-20 år till. De håller ju i princip på att bygga om hela staden från grunden och det är mycket specialkompetens som flyger in och ut hela tiden. Jag tror nog det kan finnas ett underlag för att flyga en kärra från Dubai rätt ofta...
 

Alx

Medlem
Som mha321 redan nämnt flyger Emirates sedan länge på MLA. En annan riktigt liten flygplats de flyger till är ju SEZ dit jag flög med just EK i en nästan fullsatt 777 häromdagen. Flygplatsen här hade endast 674.306 passagerare under 2011 och är så liten att både GOT och MLA framstår som storflygplatser! Så konkurrensen och efterfrågan är nog mer avgörande än storleken! :D
 

MarSecLtd

Medlem
CRK i Filippinerna får GOT att framstå som en världsmetropol, 1.2 miljoner passagerare (2012) har daglig flight med EK. Loungen är inget att hurra för (ingen GT) .
 
Toppen