Jag har bokat en resa med Emirates först till Dubai där jag stannar 2 dagar och sedan vidare till Hong Kong.
Någon vecka sedan när jag kikade på bokningen råkade jag lägga märke till att dom bytt avgångstiden till en timme tidigare. Detta meddelades jag inget om och var tvungen att ringa dom för att kunna få samma plats som jag bokat tidigare.
Nu när jag kolla bokningen igen ser jag att dom bytt från en 770-300 till en A340-300 istället. Inget meddelande om detta heller
Hur mycket ändringar får dom göra utan att jag som kund har något att säga till om?
Jag känner att jag betalade för dom tidigare förutsättningarna, nu har dom kortat ner min vistelse i Dubai samt bytt till ett sämre (som jag fått uppfattningen) flygplan.
Kan man kräva att få välja en annan flight?
Kan man fråga och hoppas på en upgrade på den "drabbade" flighten?
Finns det något jag kan göra?
Någon vecka sedan när jag kikade på bokningen råkade jag lägga märke till att dom bytt avgångstiden till en timme tidigare. Detta meddelades jag inget om och var tvungen att ringa dom för att kunna få samma plats som jag bokat tidigare.
Nu när jag kolla bokningen igen ser jag att dom bytt från en 770-300 till en A340-300 istället. Inget meddelande om detta heller
Hur mycket ändringar får dom göra utan att jag som kund har något att säga till om?
Jag känner att jag betalade för dom tidigare förutsättningarna, nu har dom kortat ner min vistelse i Dubai samt bytt till ett sämre (som jag fått uppfattningen) flygplan.
Kan man kräva att få välja en annan flight?
Kan man fråga och hoppas på en upgrade på den "drabbade" flighten?
Finns det något jag kan göra?