De är väl redan FBS. Finns det bättre behandling än ombokning+hotel+upgrade med tanke på biljettens pris och bokningsklass? Chartrad privatjet med personlig assistent på CDG kanske
Sättet som AF skötte min(a) ombokning(ar) på är under all kritik, men håller med om att det är oklart om det hade gått bättre om jag varit FBG.
Framförallt var det i min mening vansinnigt av AF att:
(i) först vägra att boka om mig när jag påpekade att en transfertid på 35 min på CDG knappast skulle räcka (och att det sjävklart skulle bli ytterligare förseningar, vilket det förstås också blev - på flera timmar);
(ii) sedan, när även AF (förmodligen) insåg att bytet på CDG inte skulle funka, helt sonika boka av min biljett från VCE till CDG utan att boka något annat flyg (AF:s kundtjänst påstod över telefon att de hade bokat in mig på Air Berlin och hänvisade mig till AF/KLM:s ticket office på VCE, där det dock visade sig att någon bokning hos Air Berlin aldrig gjordes och inte heller kunde göras eftersom ticketing agreement saknades); och
(iii) inte meddela mig på något sätt (mail, sms, telefon) om avbokningen och ombokningen i punkt (ii) ovan (detta fick jag reda på under mitt tredje telefonsamtal med AF efter 30 min i telefonkö, drygt en timme innan Air Berlin-flighten som AF trodde att jag skulle med skulle avgå).
Suck! Här ska som sagt klagas...