Senaste nytt

EMERGENCY - hjälp Agö och Igorius hem från Venedig!

Igorius

Medlem
Japp, på kontoret och hyfsat välbehållen. Routingen (ARN-AMS-VCE-CDG-CPH-ARN) blev ändå rätt kul. Hade dock inte skadat med lite mer kompetent bemötande från AF:s sida, och sen blev förstås jobbet lidande (jag hade verkligen ett möte inbokat klockan 06:30 imorse, vansinnigt nog...). Nu återstår klagomålen. Tänker kräva diverse kompensation från både KLM och AF. Kanske SAS Amex-försäkringen också.
 

Agö

Medlem
Japp, på kontoret och hyfsat välbehållen. Routingen (ARN-AMS-VCE-CDG-CPH-ARN) blev ändå rätt kul. Hade dock inte skadat med lite mer kompetent bemötande från AF:s sida, och sen blev förstås jobbet lidande (jag hade verkligen ett möte inbokat klockan 06:30 imorse, vansinnigt nog...). Nu återstår klagomålen. Tänker kräva diverse kompensation från både KLM och AF. Kanske SAS Amex-försäkringen också.

På dom bara! Skämt åsido, du bör få en duktig ersättning för detta. Hur många gånger påpekade du inte orimligheten i Air Frances resonemang kring transfern på CDG? De hade lätt kunnat boka om dig på samma kärra som jag tog alt. via Berlin. Uselt.
 

jumbooze

Medlem
Men sen när ni blir statusresenärer hos AF så kan ni säkert räkna med en mycket bättre behandling :cool:
Kolla med Karin, kanske hon har möjlighet att fasttracka ärendet
 

Igorius

Medlem
De är väl redan FBS. Finns det bättre behandling än ombokning+hotel+upgrade med tanke på biljettens pris och bokningsklass? Chartrad privatjet med personlig assistent på CDG kanske ;)

Sättet som AF skötte min(a) ombokning(ar) på är under all kritik, men håller med om att det är oklart om det hade gått bättre om jag varit FBG.

Framförallt var det i min mening vansinnigt av AF att:

(i) först vägra att boka om mig när jag påpekade att en transfertid på 35 min på CDG knappast skulle räcka (och att det sjävklart skulle bli ytterligare förseningar, vilket det förstås också blev - på flera timmar);
(ii) sedan, när även AF (förmodligen) insåg att bytet på CDG inte skulle funka, helt sonika boka av min biljett från VCE till CDG utan att boka något annat flyg (AF:s kundtjänst påstod över telefon att de hade bokat in mig på Air Berlin och hänvisade mig till AF/KLM:s ticket office på VCE, där det dock visade sig att någon bokning hos Air Berlin aldrig gjordes och inte heller kunde göras eftersom ticketing agreement saknades); och
(iii) inte meddela mig på något sätt (mail, sms, telefon) om avbokningen och ombokningen i punkt (ii) ovan (detta fick jag reda på under mitt tredje telefonsamtal med AF efter 30 min i telefonkö, drygt en timme innan Air Berlin-flighten som AF trodde att jag skulle med skulle avgå).

Suck! Här ska som sagt klagas...
 

agehall

Medlem
Men sen när ni blir statusresenärer hos AF så kan ni säkert räkna med en mycket bättre behandling :cool:

Jag vill inte verka negativ, men det tror jag knappast kommer att hända. Flying Blue delar ut platinum kort precis lika lättvindigt som Aegan delar ut guldkort. Det är inte värt mycket ime. Har man dessutom att göra med folk från de mer nonchalanta kulturerna, dit framförallt Frankrike hör, så kan man glömma bättre behandling. Möjligen får man det om man pratar franska, men det gör inte jag så det är inget jag vet något om.

Mitt tips är att kontakta Karin när det strular. Hon är en stor anledning till att jag ändå flög så mycket SkyTeam som jag gjorde förra året.
 
Sättet som AF skötte min(a) ombokning(ar) på är under all kritik, men håller med om att det är oklart om det hade gått bättre om jag varit FBG.
Jag lär mig gärna av er, grabbar, men snälla, kan du förklara på vilket sätt finns det ett case här? Biljetten var ju bokat hos KLM och skulle flygas av KLM. Det är KL som saknar ticketing agreement med AB och AF får nu ta smällen endast för att de har lovat att ta hand om strandade passagerare. Eller menar du att det är KL du kommer klaga till?:confused:
 

Igorius

Medlem
Jag lär mig gärna av er, grabbar, men snälla, kan du förklara på vilket sätt finns det ett case här? Biljetten var ju bokat hos KLM och skulle flygas av KLM. Det är KL som saknar ticketing agreement med AB och AF får nu ta smällen endast för att de har lovat att ta hand om strandade passagerare. Eller menar du att det är KL du kommer klaga till?:confused:

Haha, inser att caset har sina brister! Jag tänker klaga till både KL och AF. KL förstås för att det faktum att de ställde in mina flyg resulterade i en försenad hemkomst på ca 12 timmar. AF för att de ändå gjorde väl märkliga saker efter att KL hade bokat om mig till AF (det var ju t ex AF som avbokade min biljett utan att meddela mig, och utan att ha bokat in mig på något annat).

Sen är det klart att man får ha viss förståelse för att det kan bli lite märkligt dagar då så många flighter ställs in, och hem kom jag ju till slut (vilket jag förstås är nöjd med!). Tänker inte heller begära något av bolagen i konkurs, men en liten säck med miles tycker jag nog att jag bör kunna få. Små olycksfall i arbetet som detta påverkar inte heller på något sätt ambitionen att skaffa FBG.

I ödmjukhetens namn finns det nog inte heller särskilt mycket att lära av mig på den här fronten :p
 

011430121

Medlem
Igorius , själv satt jag hemma i värmen och följdesportradion och den match Du var med om.
Lasse Granqvist hade inte kunnat referera detta mera spännande än att läsa Dina inlägg.
Nu känns det som att vänta på videodomarens utslag.
Jag väntar med spänning på hur detta slutar med ersättningar.
Lycka till!
 
Toppen