Senaste nytt

EM börjar idag

vicce

Medlem
Har du lust att förklara dig lite angående det du skrev om Ronaldo ?

Hollands em var ett riktigt fiasko! Deras trupp är en av dom bästa men ändå lyckades dom inte göra något.

Förövrigt så blir det Tyskland, italien eller Portugal som vinnner allt! Skulle dock inte förvåna mig om Grekland lyckas ta sig långt! De har gjort det förut.

Håller med om att Holland floppade rejält. Bra trupp, men fruktansvärt ineffektiv.

Att Tyskland skulle förlora mot Grekland ser jag inte som speciellt troligt.
 

Agö

Medlem
Ang. Hollands insats: det säger väl något om att fotboll är ett lagspel. Ett gäng skickliga spelare gör inget lag. Märkligt nog eftersom det ju gick skapligt i VM i Sydafrika. Spanien mot Tyskland i final. Vidhåller mitt tips att Spanien vinner.
 

Abbe

Medlem
Ang. Hollands insats: det säger väl något om att fotboll är ett lagspel. Ett gäng skickliga spelare gör inget lag. Märkligt nog eftersom det ju gick skapligt i VM i Sydafrika. Spanien mot Tyskland i final. Vidhåller mitt tips att Spanien vinner.


Jag skulle vilja påstå att det är tränaren fel. Han har inte lyckats motivera sina spelare. Holland är baserat på en trupp som kan slå allt och alla, de kom långt i VM och har oftast lyckats bra.
 

Knucket

Medlem
Läs Kalle Karlsson blogg på Aftonbladet (kom dit via Twitter :) ) angående Hollands misslyckande. Det bästa jag läst i AB på minst tio år.
 

henrik l

Medlem
JAAAAAAAA, "Vi" skickade världen mest överskattade lag åt skogen:) Och jag är garanterad ett av mina lag i finalen och dessutom slipper jag som ett ett hard-core Tysklandsfan en besvärlig situation, á la 2006, på torsdag kväll efter som jag är på väg österut då:)
 

Abbe

Medlem
Jag grät när Montolivo missade sin straff... :eek: Frågan är om jag överlevt en Engelsk vinst ....

Så jävla rättvist att Italien vann till slut! De hade matchen helt och hållet och spelar de som de gjorde idag så kan de slå Tyskland.

Jag visste direkt att Montolivo skulle missa, man såg att han var sliten och trött men vad finns det att säga om Pirlos straff! Herregud så iskallt och bra!!:)
 

Lonelyflyer

Medlem
men hela Pirlos match är ju magisk
Jag märker nu att jag följer italienska ligan alldeles för lite, men jag har hyfsad koll på de flesta i laget
saknar dock atommyran giovinco, han är ju grym!
 
Toppen