Senaste nytt

Eluttagen på Flygbussarna

Jacob

Medlem
Jag åker väldigt mycket med Flygbussarna, passar bra med var jag bor och dessutom funkar det utmärkt att jobba ombord så restiden kan nyttjas till något vettigt.

De nyare bussarna har även eluttag, vilket är positivt för att spara på datorbatterierna, men av de gånger jag testat har jag faktiskt aldrig fått dessa att fungera. Har ni andra samma erfarenhet? Eller är det jag som bara haft otur? Eller är det så att man måste säga till chauffören att slå på strömmen i bussen?
 

Jacob

Medlem
Det är ju vanliga svenska eluttag, samma som man har hemma i vardagsrummet, men kanske värt att prova.
 

andreas

Medlem
Jag åker väldigt mycket med Flygbussarna, passar bra med var jag bor och dessutom funkar det utmärkt att jobba ombord så restiden kan nyttjas till något vettigt.

De nyare bussarna har även eluttag, vilket är positivt för att spara på datorbatterierna, men av de gånger jag testat har jag faktiskt aldrig fått dessa att fungera. Har ni andra samma erfarenhet? Eller är det jag som bara haft otur? Eller är det så att man måste säga till chauffören att slå på strömmen i bussen?

Alltsom oftast avstängda men löses enkelt genom att be chauffören slå igång!
 

jth

Medlem
Jag tror de har ett överlastskydd som löser ut om för många använder uttagen, sen måste chauffören återställa det manuellt. De kollar väl aldrig att det har löst ut själva. Jag ska kolla med en bekant som har lite koll på dessa bussar vid tillfälle hur det förhåller sig.
 
Toppen