Ekonomiklassdeal till annan världsdel över nyår, trots högsäsong?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Budgetresenär, 13 Juni 2014.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (CPH) eller Malmö (MMX)
    Var är din destination? Annan världsdel än Europa
    När vill/behöver du resa ut? 25 december
    När vill/behöver du komma hem? Senast på morgonen måndagen den 5:e januari, 2015
    Hur länge vill du vara borta? Se ovan
    Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    I vilken kabinklass? Ekonomi
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
    Vad är din budget? 4500-6500, beroende på destination.
    Vad är det viktigaste för dig? Prisvärdhet, dvs inte mycket dyrare än lågsäsong.
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 1 eller 2 stopp är ok

Det är mitt i högsäsongen så teoretiskt sett skall det vara omöjligt att hitta något prisvärt, eller har någon något tips?

Last edited: 13 Juni 2014
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  3. xvikmic

xvikmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpte nyligen en biljett Stockholm - Singapore med Emirates för cirka 4200 SEK nu i vinter.
    Därifrån kan man ta sig vart man vill med AirAsia, eller varför inte stanna i Singapore ;)

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvis du vil lave en dobbelt open jaw med British Airways kan man komme til USA for ca. 300£ og endnu mindre med en 3X 'fedtsugning'

2 personer gillar detta.
  5. Morgan

Morgan Medlem

Kina är nog ett lämpligt alternativ, ser Beijing för 4600 kr med Finnair, Shanghai lika mycket med SAS. Air China till Guangzhou (nära Hong Kong) någon tusenlapp mer.

6. Morgan

Morgan Medlem

Last edited: 13 Juni 2014
    2 personer gillar detta.
  7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här verkar intressant! Jag förstår inte exakt hur du menar, förklara gärna mer i detalj och inkludera gärna ett exempel. Om det är hemligt (t ex om det inkluderar FD) så skicka gärna PM.

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, nu förstår jag, du menar detta: http://www.businessclass.se/forum/f...sco-santa-ana-stockholm-m-m-fr-2-000-sek.html. Mycket bra ide, men jag hittar dock inga bra priser just de datumen jag behöver åka.

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpenhamn - Tokyo, tur och retur, ligger på ca 5600. Vad tror ni, blir det billigare eller är det köpläge?

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju så lurigt med flygbiljetter. Jag brukar alltid resonera kring om jag tycker att det är billigt. Tycker jag det så slår jag till annars står jag över. Mitt problem sedan är att jag då och då går in och kollar priset efter jag bokat... Det är en dum idé :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!