[Ekonomiklass] Köpenhamn samt Barcelona/Madrid - Peking/Shanghai T/R fr. 2600 SEK

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreas Eriksson, 2 Juni 2013.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra pris till Kina från Köpenhamn, Barcelona & Madrid.
    Hittade det på holidaypirates. :)

Använd ITA Matrix för att söka fram datum.
    Finns en hel del i September & Oktober men även i Juni & Juli.

Vänligen kontakta inte flygbolaget gällande något ännu då det förmodligen är en mistake fare. (förmodar jag..)

air china 1.png

På ovan biljett kan du ju skippa att åka sista benet till Köpenhamn om du är bosatt i Stockholm och på så vis behöver du bara ta dig till Köpenhamn med en enkelbiljett.

air china 2.png

Du kan även kombinera annorlunda.

T.ex ut från Köpenhamn.
    Hem till Barcelona.
    Ut från Madrid - hem till Köpenhamn osv.

Last edited: 2 Juni 2013
    5 personer gillar detta.
  2. Bra hittat, Andreas!

Det som är lite oroande är att man får ett sånt här meddelande när man försöker att boka biljetten på Airchina.se.

Screenshot20130602_1.png

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt holidaypirates ska det fungera med bokning via:

Lastminute.es
    Lastminute.com
    Expedia.dk

Jag håller på att försöker få till en bokning och kan återkomma när jag är klar (om jag lyckas.)

4. Eftersom Air Chinas bränsletillägg för Stockholm-Beijing T/R kostar 258 EUR, skulle jag tro att det är konversion error.
    Alltså någon på Air China har matat fel currency code (SEK) istället för EUR.

Screenshot20130602_2.png

1 person likes this.
  5. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får vänta tills imorgon med att boka. Hoppas verkligen den lever då. :)
    (Bankdosan som jag behöver för verified by visa är trasig då jag bröt av ett kort i den så måste åka och ta ut pengar i bankomaten och sätta in på min andra bank tidigt imorgon.)

Finns denna fare kvar då så blir det BCN-FRA-PEK-FRA-BCN med Air Chinas 77W i September/Oktober.

Det ska gå att boka via Orbitz och där kan man även välja säten vid bokning.)

Last edited: 2 Juni 2013
  6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade också på Orbitz och gjorde en dummybokning som var ok så långt som jag kunde klicka utan att betala. 416 USD var lägsta priset i september-oktober :p

7. Det ser ut som att det går att boka på Wideroe.no.
    Wideroe.no erbjuder gratis avbokning upp till 24 timmar från bokningstillfälle.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till Kastrup kommer man förvisso ganska billigt med tåget. Det går att hitta biljetter för så lite som 195kr vilket är en ganska bra deal tycker jag.

9. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte lyckats få ihop CPH-FRA-PEK-FRA-CPH utan åker du från CPH antar jag att du måste åka via Stockholm och då är det som sagt äldre kärror..

Deras nyare 77W har en liten "mini-kabin" i ekonomiklass, rad 31-33 som verkar rätt schysst. :)

Last edited: 3 Juni 2013
  10. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir något dyrare att boka via Wideroe men tidsfristen är värd någon hundring. Bokade detta från Köpenhamn.

Skall helst av på ARN på hemvägen, hur lätt kommer jag ha att få ut en incheckad väska på ARN?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!