Senaste nytt

Ekonomi till Hong Kong, vilket bolag?

Glenn E

Medlem
Jag själv skulle köpa Premium Ekonomi med Turkish Airlines till Hong Kong för 8300 SEK.
Mycket biljett för pengarna.
100% miles på SAS EB.
Mer på miles & more tror jag
 

Patrik

Medlem
Vad skulle ni välja i ekonomi av swiss, thai och finnair till hong kong? Både swiss och thai ger baspoäng, thai verkar bara ha två klasser low-economy (25% intjäning), så kanske större chans att få 100% intjäning jämfört med swiss? Oneworld har jag inte poäng eller status alls hos, verkar svårt att komma upp i något med ett fåtal resor per år. Thai blir 744+A380, Swiss skulle bli A340. Någon större skillnad på service eller mat i ekonomi? Swiss flög jag senast innan konkursen (swissair), thai har jag aldrig flugit med.
 

agehall

Medlem
Jag är inte säker på att ARN-BKK är den roligaste rutten i economy med TG. Det är rätt mycket charter över den flighten imho.

Notera även att bara för att Thai har få klasser med 25% intjäning, så innebär det inte att alla andra klasser ger 100%. Många ger 0%. Se till, oavsett vilket bolag du väljer, att du vet vilken bokningsklass du får och vad den ger till det program du tänker kreditera innan du betalar bokningen.
 

Dr. Miles

Expert
Vad skulle ni välja i ekonomi av swiss, thai och finnair till hong kong? Både swiss och thai ger baspoäng, thai verkar bara ha två klasser low-economy (25% intjäning), så kanske större chans att få 100% intjäning jämfört med swiss? Oneworld har jag inte poäng eller status alls hos, verkar svårt att komma upp i något med ett fåtal resor per år. Thai blir 744+A380, Swiss skulle bli A340. Någon större skillnad på service eller mat i ekonomi? Swiss flög jag senast innan konkursen (swissair), thai har jag aldrig flugit med.

För komforten tycker jag de är likvärdiga. Däremot har SWISS PTV i Economy class på longhaul.
THAIs B747 från Stockholm/Köpenhamn brukar inte ha PTV i Economy class. Däremot seat pitch på dessa stolar är 33-34".

Tidtabellmässigt skulle jag föredra SWISS före THAI, då SWISS flyger nattflyg till Hong Kong och landar runt kl. 17 lokaltid.
Då är det ofta så att gå till hotellet direkt och checka in utan planerad möte. (möjligen middag med kunden)

THAI flyg är dagflyg till Bangkok och landar till Bangkok runt kl. 6 på morgonen(ca kl. 1 på natten i Sverige under sommartid) och landar Hong Kong runt kl. 12 lokaltid.
Då kan det hända att man klämmer in ett möte efter ankomst för du landar vid lunch. Det kan kännas jobbigt

THAIs billiga biljetter (bokningsklass: V och W) ger inga EuroBonus poäng alls. Så kolla noga om du inte blir bokad i dessa bokningsklasser.
 
Toppen