Senaste nytt

Ekonomi service i Club Europe

agehall

Medlem
Men hallå. Det är två problem här vilket många verkar ignorera. €250 för förseningen är ju EU261/2004 som stipulerar. Det är inte så mycket att orda om, förutom att det nog borde betalas ut i cash, men den smällen får man nog ta.

Det som sedan återstår, är att reglera den defacto nedgradering som också skedde. Även den borde gå under EU261/2004 och klassas som IVD. Det borde också innebära en nätt summa € eller betydligt mer avios än 10k imho.
 

JensE

Medlem
Men hallå. Det är två problem här vilket många verkar ignorera. €250 för förseningen är ju EU261/2004 som stipulerar. Det är inte så mycket att orda om, förutom att det nog borde betalas ut i cash, men den smällen får man nog ta.
Dom kommer sätta in pengar på mitt konto så blir ingen fulvoucher.
Det som sedan återstår, är att reglera den defacto nedgradering som också skedde. Även den borde gå under EU261/2004 och klassas som IVD. Det borde också innebära en nätt summa € eller betydligt mer avios än 10k imho.
Ja, det som irriterar mig lite också. Jag hävdar att jag blev nedgraderad men detta undviker de att svara på helt och hållet.
Det är inte okej att sälja en sak och leverera en annan sak och vill att dom ska ta konsekvenserna när detta inträffar.
10k avios är inte mycket värt i mina ögon.

Värt att notera att BA inte betalade ut dessa ersättningar för försenade flyg förens alldeles nyligen.
Nu gick åtminstående den biten smärtfritt måste jag säga.
 

EricT

Medlem
JensE: Jag tycker faktiskt att 10k avios är rätt bra. En halv uppgradering CW till F LHR-NYC:)

Inte fy skam.... trots allt.
 
Toppen