Ekonomi service i Club Europe

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av JensE, 22 December 2012.

  1. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Igår var den sämsta flygningen någonsin med BA781.
    Tydligen så hade 767:an som skulle ta oss till London fått en liten buckla när dom skulle backa ut planet från hangaren precis efter fått refreshad kabin.

    Så dom skickar en A321:a istället 3.5 timma sent.
    Väl ombord så får man givetvis en unge som sparkar på min stol hela tiden. Morsan gjorde sitt bästa men barnet gick inte att kontrollera.
    Efter take off så ser jag äntligen fram till en mycket sen middag (käkade inte middag då det skulle serveras på planet).
    När vagnen kommer så frågar dom om jag vill ha chicken or tomato wrap.
    Nej tack vill ha mat säger jag.
    Sorry sir, it expired. Chicken or tomato sir?

    Tror inte dom ens laddade Club Europe maten. Dom var ju sena ut från början så inte en chans att den skulle expira, sen kunde dom laddat mat på ARN? Turn around var på ca 1 timma så expired är BS.
    Jag är inte den som brukar klaga men jag kommer hävda att jag blev nedgraderad till Y vilket jag tycker motsvarade den service jag fick.
    3.5 timmar sen avgång så kickar väl EU reglerna väl in också?

    Givetvis så hade hoppa bussarna slutat så var tvungen att ta en taxi för 29 pund till Hilton T5. Den räkningen kommer jag skicka till British Airways.

    Hoppas verkligen att CW flighten till Dallas om ca en timma blir bättre.

    Stor tumme ner för Menzies ground handling också som inte ens informerade om något förhuvudtaget.

    Är jag helt ute och cyklar med ersättningskraven mot British Airways?
     
  2. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Business Class middag :eek:
    CE_dinner.jpg
     
  3. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, helt enig med Dig.
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att det låter otroligt att den skulle expirat under den tiden. Jag skulle kunna tänka mig att man aldrig lastade maten eftersom en 321:a och en 767:a har olika galleys och därmed eventuellt olika vagnar och liknande...

    Tycker absolut du skall klaga (och givetvis återrapportera resultatet ;))
     
  5. twiggs

    twiggs Medlem

    Galleyvagnarna på dessa flygtyper är likadana men kan eventuellt vara så att man på Boeing 767 har kylskåp monterade i galley men inte i Airbus 321 och därför inte har någon is längst upp i vagnarna varför man inte kan servera maten av hygienskäl. Har hänt mig när Swiss bytte flygplanstyp vid ett tillfälle och varpå man inte serverade något annat än dryck.
     
  6. Mattias Edstrom

    Mattias Edstrom Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt illa utav British Airways. Man har alltid möjlighet att catera om en kärra- oavsett flygplanstyp. Den 76:a som blev groundad skulle väl också blivit caterad när den kommit fram till gaten??!!
    I övrigt, var det Club Europe service vad gäller dryck osv?
     
  7. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis vad jag tror med. Återkommer givetvis

    Dryck ja, Te ur pappmuggar och inga nötter (gissar att nötterna expired :p också)

    British Airways levererade topservice på BA139 idag dock :)
     
  8. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Du ska klaga å det grövsta. Du fick 100% ekonomi service. Du skall ha EU kompo för försening samt downgrade kompo.
    Eller en jäkla massa avios. Dom kommer troligen neka dig först med standard svar, men stå på dig då du har all rätt på din sida.
     
    2 personer gillar detta.
  9. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick svar nu från British Airways.
    De är redo att ge 250 Euro för förseningen och betala mina taxikostnader.
    Dock så verkar dom tycka att ekonomiservice i Club Europe vara ok och inte villiga att kompensera för detta.
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Driv ärendet vidare. Klart du ska ha ersättning för att du i praktiken blev nedgraderad.
     
    2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×