Senaste nytt

Ekonomi ena vägen och business andra?

Flying P

Medlem
Kan jag haka på den här tråden och fråga vart/hur jag kan boka en flygning med business ena vägen och ekonomi andra? Tänkte till Mexico i mars 2016 men har bara hittat möjlighet till enkel ekonomi och enkel business = svindyrt!
Skulle vilja påstå att de flesta bolag tillåter att ha olika kabinklasser på ut- och hemresa. Dock är det inte alla som har webbsidor där det går att boka. Mitt tips är att leta fram resan du vill ha på ITA Matrix, sen ringer du och bokar eller kontaktar din resebyrå.
 

Senator

Moderator
Jag kan lyfta frågan till kombo Business och First..

First åker jag (nästan) enbart på en dagsresa. Jag kör ju motsatt: till stor del Nordamerika. Från NYC, BOS eller WAS till LHR, FRA, ZRH eller MUC flyger jag business då jag enbart sover i alla fall. Skall jag lyxa till det, vill jag ha "the whole nine yard" mao vaken så jag kan njuta av upplevelsen.

Frågan är alltid i vilket syfte resan sker. Jag har åkt mycket rakt till jobbet i tjänsten och där har en god natts sömn varit viktigt. Vidare är en hemresa för mig en "slutpunkt" så jag vill bara hem och kan sällan njuta på samma sätt. Jag har nog bara en hemresa som jag hoppades inte skulle ta slut: Swiss First mellan ORD och ZRH.

Summa summarum: utresan är viktigast för mig. Hemresan är en transportsträcka hem..
 

Jakob K

Medlem
Exakt, som dem resa @Cristoffer Cedergren gör nu ZRH-PEK, den är hemsk ur en sovaspekt. Gjorde den resan i F för ett tag sedan och fick väl max en timmes sömn.

Mitt förslag är du att du fokuserar ännu mer på din dotter när du är hemma. På så vis är du HELT slut när du äntligen får komma i väg och jobba :)

Lite mer OT så är väl alla olika. Jag har gjort även resan ovan i F och jag kan sova precis hur mycket som helst. Ligg ner = sov.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Flying P

Medlem
Mitt förslag är du att du fokuserar ännu mer på din dotter när du är hemma. På så vis är du HELT slut när du äntligen får komma i väg och jobba :)

Lite mer OT så är väl alla olika. Jag har gjort även resan ovan i F och jag kan sova precis hur mycket som helst. Ligg ner = sov.
Mitt förslag är att du fullständigt upphör med att tro dig veta något om mig och min dotter.
 
Toppen