Ekonomi el Ekonomi Plus - för uppgradering?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Fredrik Bodin, 24 Oktober 2014.

1. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid vissa tillfällen finns det billigare ekonomi plus-biljetter istället för ekonomi

Är det fördelaktigt att välja någon av dessa om jag vill uppgradera till Business class med poäng och/eller pengar?

2. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar vara väldigt fördelaktigt att uppgradera från WTP till Business. Många hävdar att använda avios för just detta ändamål brukar vara den bästa användning av avios (värde/avios).

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan inte uppgradera alla ekonomibiljetter men alla WTP-biljetter ska gå att uppgradera med Avios (om det finns plats). Sedan kan du bara uppgradera ett steg, så från WTP kan du uppgradera till Club World men från WT kommer du bara till WTP.

Om du betalar så tror jag inte det spelar så stor roll vilken klass du är bokad i, men eftersom WTP är bättre än WT så skulle jag nog rekommendera att boka WTP om det är billigare. Det verkar dumt att betala mer för en sämre produkt...

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan bara uppgradera en klass på British Airways, dvs vill du upp i business måste du ah en eco+ biljett.

Edit: Woups, så går det när man måste prata med en kollega i 5 min, då har redan två andra svarat. Det ju det som är charmen med BC.se:D

simon_says91 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!