Senaste nytt

Ej tillåtet med ett bonuskort på flyget och annat i loungen

Per N

Medlem
Jag gissar att någon i forumet passerar loungen på Arlanda den närmsta tiden. Då kan den personen passa på att fråga om det stämmer med den informationen jag fick och kanske få en förklaring på orsaken. Vi ska väl inte ha för stora förhoppningar att vi får korrekt information för personalen i loungen kanske inte har koll på systemet utan följer säkert bara instruktioner.
 

Tockstew

Medlem
Har nyligen fått frågan i Oslo om varför jag använde olika bonuskort. Efter lite förklarande så gick de med på att låta mig gå in på mitt MM-kort men kreditera flygningen till EB.
 

Jacob

Medlem
Låter konstigt!

Men reser man med SAS kan man enkelt efter man kommit in i loungen ändra bonuskortet själv via Online check-in.
 
Är inte så säkert på att det är affärsmässigt korrekt, det borde nämligen jämna ut sig mer eller mindre. Det enda jag kan tänka är om det finns några STar Alliancebolag, typ grekerna, som gett ut guldkort lite väl lättvindigt, men i så fall är det väl snarare ett "rättvist straff" att de får betala för att de inte kan räkna.
Å andra sidan sätts ju kvalificeringsnivåerna efter kunderna på hemmamarknaden, och jag tror nog ändå att BC och FlyerTalk kan ge en ganska skev bild av verkligheten. När jag flög Aegean i höstas var jag den enda med Gold på hela flygningen vid utresan och på hemresan var jag den ende A3*G, där resterande 8 personer hade EBG/EBD. Samma sak gäller på Turkish där det oftast är fler EBG/EBD på flygningarna till och från Skandinavien än vad det är TK Elite/Elite+. Jag är nog ganska säker på att flygbolagen högst medvetet sätter sina statusnivåer till vad de anser vara mest lämpligt, även om man kanske får intrycket av motsatsen.
Lite off topic, men om det fetstilta ovan stämmer, skulle det då inte vara lika lätt att få ett guldkort hos alla flygbolag i fattiga länder (Adria, Croatian, Shenzhen Airlines, Ethiopian, Air India, etc)? Vad är det som är unikt med Greklands/Aegeans kunder på hemmamarknaden?
 

FFlash

Medlem
Och här är en kopia av det pappret som hon hänvisade till. Hann inte studera noga utan gick iväg till min gate

SAS.JPG
 
Toppen