Senaste nytt

Ej möjligt att förboka säte i Swiss business class longhaul?

jumbooze

Medlem
Ta även reda på Amadeusnumret så kan du lättare hålla koll på eventuella förändringar själv.

Sitter i samma "sits", dvs jag har en bokning via Swiss, men hur får man reda på Amadeusnumret?
Behöver man ringa dem eller?

Jag har Eurobonus, har en Swiss biljett köpt via Swiss.com med deras kod + e-ticket nummer.

EDIT: Ringde Swiss (24/7 service på nummer +46 8 587 704 45) och enligt dem så får man inget Amadeus nummer om man bokar direkt på deras web.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Ja, ring swiss och stå på dig. Jag har alltid fått Amadeusnumret när jag ringt efter att ha bokat på swiss.com.

Det magiska lösenordet brukar vara 'I need the number since I would like to add the booking to my M&M profile.'.
 

Senator

Moderator
Lite "hit and miss" det där med Amadeus numret. Om bokning enbart innehåller Swiss flighter så är jag inte hundra procent på att man får ett "riktig" Amadeus nummer. Men om t.ex. man flyger SAS under ett LX flight nummer så skall det finnas Amadeus nummer.

Mitt tips som alltid är att om detta är viktigt, boka via Lufthansa hemsida.
 

jumbooze

Medlem
Jag har ju en SAS ut för att få en extra timme i lounge (förhoppningsvis LX First :D) + vad jag har förstått lite mer poäng.
 

jumbooze

Medlem
Ny Info:
Jag har precis pratat med kundtjänst (08 587 704 45), jag var inte så hoppfull för expertflyer visade väldigt mycket bokat eller blockerat.
Fanns lite alternativ i mittgången.

När jag ringde så sa jag, jag är Star Alliance Silver och jag blir Gold efter denna resan.
Hon sa jag ser inte din status här (jag hade missat att lägga till EBS i bokningen bara numret).
Då sa hon, fine, nu ser jag att du är *A Silver och som silver kan du bokas in i Prefered seat.
Och det enda Prefered seat som var ledigt var 4A :D

*A Silver kan ringa och få bra plats :D Good to know...
 

Patrik

Medlem
Ny Info:
*A Silver kan ringa och få bra plats :D Good to know...

Jag fick också välja plats när jag kontaktade kundtjänst som *A Silver trots billiga ekonomibiljetter som inte medgav att välja plats innan incheckning. Kan ju vara intressant att veta. Hade rätt så tur, 23G hem från asien (fritt framför benen i A340-300). Fick även rad 9 på båda anslutningsflygningarna, står att det är 34" seatpitch därframme, så verkar lovande (31" i ekonomi längre bak)

Äntligen något bra med *A Silver som ju annars är en lite trist nivå att befinna sig på. :)
 

Randy Marsh

Medlem
Man behöver inte ens ha *A silver för att kunna välja platser verkar det som.

Jag och en kompis åkte till PEK i C och det gick helt fint att välja sätena 5A och 5B (i den lilla, främre business-"kabinen") åt bägge håll, trots att jag inte hade någon status alls när jag ringde och ordnade det.
 
Toppen