Ej möjligt att förboka säte i Swiss business class longhaul?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Tockstew, 11 Mars 2012.

1. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Är det verkligen så att jag inte kan välja säten vid bokning av Swiss business interkontinentalt? Verkar som att möjligheten finns tidigast vid incheckning online. Är Eurobonusmedlem.

Tock

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att det ska gå, men nu var det ett tag sedan jag provade sist. I värsta fall kan du ju ringa Swiss kundtjänst och be dem hjälpa dig.

Stenis32 gillar detta.
  3. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lyckades iaf inte det online förrutom vid incheckning onlline. Jag ringde upp Swiss och förbokade säten.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring Swiss och boka seating. Ta även reda på Amadeusnumret så kan du lättare hålla koll på eventuella förändringar själv.
    Skulle du vara *G så får du även tillgång till vissa blockade rader i främre delen av kabinen. Skulle du vara SEN/HON kan du även boka exit row i Y (om du flyger Y någon gång vill säga...) samt fönstersätena i F.

5. Räcker med ett mail till kundtjänst. Fungerade för mig men då hade jag mer än ett alternativ på platsval men fick mina förstahandsalternativ på alla flighter. :)

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja men då får man svar upp till flera dagar senare. Alltid bättre att ringa och föra en charmig dialog. :p

7. Jag fick svar i samma session dvs jag hann inte lämna datorn innan bekräftelse kom. Kanske hade tur???

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket.

9. Jag har gjort liknande hos Asiana Airlines(OZ).
    Deras online check in(som man kan checka in flera månader i förväg) webbsida fungerade endast på Internet Explorer 6:)eek:), så var jag tvungen att boka annat sätt.

Första försöket skickade jag och det besvarades aldrig och jag rekommenderar inte er att skicka mail dit heller.

Andra försöket skickade jag till OZ:s kontor i Tyskland och de svarade samma dag. (och placerade mig till platserna engligt mitt önskemål)

10. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte haft några problem att ändra mina platser i C kabinen via webben på intra flights, med varken Swiss eller Lufthansa.
    Annars är väl det bästa att ringa SWISS och be om den plats du önskar. Om du är SK*G så var noga att påpeka "Star Alliance Gold member".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!