Senaste nytt

Ej längre möjligt att kolla sin bokning online utan konto?

TomJ

Medlem
Får nog säga att jag tycker det är ganska bra att det kommer såna förändringar. Att man kan söka upp hela bokningen med alla uppgifter och till och med avboka eller utföra andra dumheter genom att bara ha tillgång till bokningsnumret och efternamn (som dessutom skickas helt okrypterat) tycker jag känns allt annat än bra. Skrivs ju ut i klartext i mail, biljetter osv osv som ofta hamnar i papperskorgar.

Har noterat att de slutat skicka med bokningsnumret okrypterat i email om man inte aktivt klickar bort detta. Gjorde en bokning för ett tag sen och glömde skriva ner bokningsnumret på websidan. Mailet som kom sen hade inte bokningsnummer och därmed kunde jag inte plocka upp bokningen för att välja säte osv. Ett samtal till kundtjänst löste det men ändå.

Så jag får nog säga att oaktat risker med MM/EB osv så tycker jag nog det är en positiv förändring att jag måste logga in för att kunna se min bokning!
 

Canadien

Medlem
Verkar som att de har en del strul med nya hemsidan/systemet. Igår kunde jag skapa nytt ID och logga in men idag blir det errors
 

bnr

Medlem
Jävla roligt, skulle checka in idag, så har mitt M&M-nummer automatiskt lagt sig i bokningen. Riktigt kul.
Kan inte byta till mitt SK-nummer. Ringde LH för att de skulle lösa det manuellt, de sa att de hade gjort det men det är ändå inte uppdaterat...
 

ekf

Medlem
Jävla roligt, skulle checka in idag, så har mitt M&M-nummer automatiskt lagt sig i bokningen. Riktigt kul.
Kan inte byta till mitt SK-nummer. Ringde LH för att de skulle lösa det manuellt, de sa att de hade gjort det men det är ändå inte uppdaterat...
Loggade du in med din M&M-kopplade Lufthansa ID-profil eller en fristånde?
 

bnr

Medlem
Loggade du in med din M&M-kopplade Lufthansa ID-profil eller en fristånde?
Var inloggad med min M&M-profil i appen när jag skulle checka in. Hade inget Lufthansa ID då.

Observera att jag skrev in mitt EB vid bokning.

Loggade sedan ut, skapade en fristående Lufthansa ID-profil och försökte ändra mitt frequent flyer-kort men det fungerade inte heller.

Edit: ringde in igen. Fick hjälp av en annan person som sa att det nu fanns två nummer i bokningen.
Hon tog bort M&M och nu funkade det bra när jag checkade in. Blev EB som önskat.

Edit 2: måste ge dem cred för svarstiden. Framme på mindre än en minut båda gångerna trots statuslös hos LH
 
Last edited:
Toppen