Egypten tar bort visa-on-arrial från den 15 Maj 2015

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Jonas C, 24 Mars 2015.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad tråkigt. Jag hade gärna kollat in pyramiderna någon gång. Men med säkerhetsläget och det här, känns det som att jag kan vänta något decennium med det. Världen är stor! :)

3. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte att det är helt klart vad som händer med visum till Egypten och på den Egyptiska ambassaden i Storbritannien nämns inget särskilt om detta Consulate General of the Arab Republic of Egypt in UK - EgyptianConsulate.co.uk
    Och på 15 dagar hinner du ju helt klart se lite pyramider. För denna aktivitet kan jag varmt rekommendera ett något annorlunda sätt och hyra en häst med ridguide och se allt från ett annat perspektiv :)

ChabbeT gillar detta.
  4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar hur de tänkte detta skulle hjälpa den redan utsatta turismen i landet.....

5. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det kan man verkligen fundera på. Varför liksom? Även om många som jobbar med dykningen där stannar på turistvisum men de hjälper ju till att tjäna pengar till landet och eftersom skatten på arbete inte är nån vidare intäkt till staten ändå så spelar det ju ingen roll i alla fall...
    Tycker att dom tänker bakvänt, men det är ju nån (Muslimska brödraskapet tror jag) som faktiskt sagt att dom inte vill ha turism alls. Galet!

Anders Nilsson gillar detta.
  6. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg gætter på at det er en sikkerhedspolitisk begrundet beslutning, man vil næppe af med turisterne.. Uanset en ærgerlig udvikling, selvom det måske tjener et andet mål på kortere sigt.

7. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en stor kund i Egypten och en i Saudi... Blir svårt med besöken framöver!!!

8. surfdude

surfdude Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!