Senaste nytt

Egyptair Economy class - är de stabila?

FredrikB

Ny medlem
Tack för alla svar! Det ser ut som att det blir A330-300-kärror som jag kommer att flyga med och de är alla levererade efter 2010, så deras strukturella integritet borde ju inte än så länge vara komprometterad till den grad att silvertejp måste användas kan man ju hoppas :).

Finns inget bolag som skulle få mig att välja sådana avgångstider som de med Alitalia, 07:00 är illa men 04:30 vill jag ha betalt för att flyga. Att AZ-sträckorna dessutom innefattar byte borde ju göra Egyptair till det säkrare alternativet vad gäller bagage.

Håller i princip med om detta, men som halvfattig student är det alltid lockande att offra en god nattsömn för att ha råd att upptäcka mer av världen. Dock har jag lärt mig att det ofta inte slutar med att man sparar pengar då man måste ta taxi istället för buss/tåg till flygplatsen och så vidare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Pakistan International Airlines. De er også "tørre", selv på business, og man beder en laaang bøn til Allah før take-off. Det giver et kick! Man er normalt helt fri for vesterlændinge ombord. Virkelig en oplevelse. Hotel, mad og transfers er betalt ved poor connections (ISL og Karachi) , så man kan få et glimt af dette vidunderlige land og shoppe lidt på vejen, købe the, lædervarer, etc.
 

Sofia

Medlem
Austrian brukar flyga på hyfsade tider till Kairo via Wien, har du kollat det? Var ska du flyga ifrån? ARN?
Verkar också finnas flyg via Istanbul med Turkish som inte kostar skjortan och/eller har bisarra avgångstider eller långa väntetider.
Jag sökte på Billiga flygbiljetter - Jämför Alla Flygbiljetter

Är inte heller något fan av Egypt Air annat än på inrikesflygningar. Flög med dom till Kuala Lumpur en gång och tja, det var väl inget särskilt men jag kände mig inte heller särskilt rädd. Tror faktiskt att vi fick vin då till och med, men det var 2008.
 

kblaur

Medlem
Sedan skrämde de livet ur mig när de, mycket mer framtonat än själva säkerhetsvideon, körde böneutrop före start. Jag är extremt skeptisk mot flygbolag som tror att någon form av högre makt kan hjälpa dem flyga säkert.

Så skal du vist ej heller flyve Saudi, det er det samme og en længere bøn end hos EgyptAir... - endvidere har Turkish i deres underholdningssystem, hvor du kan læse fra den hellige Koran!

Med hensyn til EgptairAir - Jeg fløj med dem Cairo, CPH-CAI på økonomiklasse, det var en 4-:30 times flyvetur med gode afgangstider, klokken 14 derned og hjem dernede fra ved 09 tiden, så du kunne eventuelt se om det var en vej at tage? og faktisk gik turen fint, de første økonomiplads sæder får lov til, at vælge 3 retter med, kylling, fisk eller kød.. og så bliver retterne færre og færre på vej ned i kabinen! du kan få alt det sodavand du vil! maden smagte faktisk ok! Derefter sker der intet i 3 timer og så en time før ankomst får du et glas, hvad du vil have.. - det samme gjaldt for vejen CAI-CPH.. - flyet var fint og der var vist noget underholdning...
 
Toppen