Senaste nytt

Egypt Air mellan Paris och Kairo saknas

NyfikenGrau

Medlem
Tror inte någon tänkte något annat än terrorism när nyheten kom, men det som främst talar mot detta är ju att varken IS eller liknande dårar tagit på sig ansvaret, de brukar inte vara sena att skryta om att ha dödat en massa oskyldiga.

Kommer väl tyvärr ta lång tid innan vi vet mer annars, vid AF 447 tog det väl nästan två år att hitta de "svarta lådorna".
 

NyfikenGrau

Medlem
Fast atlanten är betydligt större än medelhavet, så jag tror nog chanserna att vi kan få svar inom kort är goda.

Så är det nog, jag kollade AF447-wikisidan lite närmare nu och ser att man hittade vraket väldigt sent, vilket var nytt för mig. I fallet med detta Egypt air-plan verkar det visserligen vara mycket djupt, men "bara" en vanlig sänka så det är väl mycket troligare att man kan lokalisera signalerna inom en månad.
Samt att man så klart av rent praktiska skäl har det logistiskt lättare att söka några tiotals mil från diverse kuster jämfört med mitt ute i en ocean.
 

agehall

Medlem
Ja, AF447 hade man ju inte riktigt koll på var det gick ned, så det var ju betydligt svårare. Samma sak gäller MH370. Här vore jag väldigt förvånad om man inte ganska snart vet var de svarta lådorna är.
 
Toppen