Senaste nytt

Eget flygcertifikat

Jay

Medlem
Har för mig att det finns en tråd där detta diskuteras (denna lär ryka omedelbart annars.).
 
Bromma har väl inget allmänflyg kvar längre?

Jag har inte koll på området så lämnar lokal kunskap till andra, men vad du är ute efter är sannolikt ett PPL, Private Pilot's License. Att söka på lite lämpliga kombinationer av PPL, flygskola, Bromma, Södra Stockholm etc borde ge dig en indikation om vad som finns i området.
 

HCas

Medlem
Flygklubbarna som tidigare var baserade på Bromma har tvingats bort av Swedavia och är nu utlokaliserade till periferin (Hässlö, Skavsta, Norrtälje), och jag tror att detsamma gäller för den kommersiella flygutbildning som också fanns på Bromma förut. I Stockholmsområdet finns fortfarande flygutbildning på Skå flygfält på Färingsö, men det är så vitt jag vet allt. Tycker det är väldigt trist, har själv ett förfallet cert och är sugen på att börja igen, men har inte tid att åka till Västerås för varenda flygpass.
 

HCas

Medlem
Samma här. Har ett cert som gått ut men vill börja flyga igen men har bara 25-30 min till Hässlö så kanske tar tag i det snart.

Hässlö har ju onekligen fördelen att luftrummet är mindre tillkrånglat än kring Bromma, så förutsättningarna för flygutbildning är bättre. Det var i Västerås jag skolade själv en gång i tiden... men då bodde jag där. :)
 
Toppen