Senaste nytt

"Eftersläpp" Eurobonusbiljetter

Jag tycker jag ibland noterat att SAS vartefter tiden går släpper ut nya biljetter att boka med EB-poäng. Har en flight som jag skulle vilja boka, men som idag har "omöjliga" tider. Undrar om man ska ha lite "is i magen" och hoppas på nya biljettsläpp?
 

Dr. Miles

Expert
Det är generellt att flygbolaget släpper mer när avgångsdatum närmar sig.
Men om det finns speciell event(mässor, marathon, concert etc) till/från din avreseort/destination just den perioden du vill resan, kan det vara svårt.
 

Gnopps

Medlem
Kan du inte boka sämre tid nu och ändra utan kostnad senare före avresa eller tillåter inte biljetten det? Jag har ofta sett bonusplatser släppas dagen innan avgång men sällan till populära avgångar.
 
Det är klart att jag skulle kunna boka den "sämre" tiden. Sist jag ändrade en EB-resa så debiterade SAS 200 el om det var 250 kr för ändringen. Och jag skall boka för 4 personer, så helst vill jag inte offra den tusenlappen. Så mycket is i magen har jag dock inte så jag vågar vänta till dagen före...
 

Gnopps

Medlem
Är det inte gratis att boka om du kan boka resan på internet? Fast det kanske inte går..

Apropå att släppa biljetter sent hade jag för några år sedan en bonusresa bokad med AF Dublin-Paris. Jag var bokad tidig eftermiddag men ville på det senare flyget som var helt fullbokat i alla klasser. Så kvällen innan ser jag att Air France öppnat upp 1 plats till försäljning i alla bokningsklasser. Snabbt ringde jag och bokade om min resa och fick plats på planet ...som var kraftigt överbokat och jag blev på flygplatsen ombokad mot kompensation. Lustigt att de släpper bonusplats när planet är så fullt.
 
Ja, nu när du säger det så hade jag nog ändrat den biljetten en gång redan - via telefon. Kan varit så att biljetten då blev en "telefonbokning" och jag därför fick betala avgiften när jag bokade om ytterligare en gång.
 
Toppen