Eftersökning av incheckat baggage i efterhand

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Miss.Krantz, 9 Maj 2015.

1. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Hittar ingen passande tråd och även om det är en generell fråga så rör detta SAS och därför postar jag här. Tar gärna emot feedback om det finns en tråd där det kan passa.

Efter en resa från USA hade jag och min familj 6 incheckade resväskor. Har tyvärr inga taggar kvar och behöver dokumentation i ett försäkringsärende att jag hade dessa väskor incheckade. Går detta på något sätt att spåra i efterhand (ca 2 månader sen resan) och vem ska jag då kontakta, SAS eller flygplatsen? Det enda jag har är datum och bokningref på bokningarna. Då detta behöver bekräftas innan helgen är slut hoppas jag att några av er resvana kan hjälpa mig med svar på frågan :)

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa att ringa SAS. Själva flygplatsen kan nog inte hjälpa dig.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För Arlanda:
    SGH
    Telefon: 0771-22 42 43
    E-post: bag@sas.se

4. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar. Du har inte numret till CPH? Chattar nu med SAS och får besked att dom enda som kan hjälpa är customer service via feedback formuläret. Hur lång handläggningstid kan man räkna med som guldmedlem?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Ground Handling
    Box 150
    Copenhagen Airport
    2770 Kastrup (between 8 am - 4 pm)
    Tel.: +45 32 32 32 60 Web: SAS Ground Handling Sweden AB | Ground handling services

Miss.Krantz gillar detta.
  6. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack för snabb service. Är väl bara att ge sig till tåls och hoppas att dom kan hjälpa mig i morgon under öppningstiden.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Miss.Krantz: Har du kvar boardingpassen? Bagtaggarnas nummer skrivs ut på SAS egna boardingkort. Det är så sällan jag checkar in baggage på SAS men jag har hittat ett par från senaste året där taggarnas nummer står bredvid biljettnumret längst ner på boardingkortet.

8. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tyvärr inte kvar det heller. Fick nu svar efter jag skickade mail till bag@sas.se att dom tyvärr inte har denna info sparad mer än ett par dagar :(

9. MaBe

MaBe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fråga apropå detta, lagras inte detta i Amadeus?
    När jag skulle checka in med China Southern i Kina förra året såg personalen på flygplatsen hur många väskor jag checkat in med SAS i Köpenhamn.

10. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, det har jag inte testat men hittade till sist boardingkortet där det stod :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!