Senaste nytt

Efterregistrering av poäng hos SAS

Alx

Medlem
Varför skulle inte det fungera om bokningsklassen inte var giltig för någon intjäning hos A3?

Inte helt samma sak, men nästan... Jag har efterregistrerat 3-4 st. resor hos ett annat flygbolag än det första när det första inte gav några poäng. Anledningen varför det första flygbolaget inte registrerade var för mig okänd, bokningsklassen var OK för intjäning. Hur som helst efterregistrerade jag poängen till flygbolag två utan bekymmer.
 

Roger J

Medlem
Som sagt, prova. Tror det blir svårt att få igenom dock (det är krångligt eftersom de generellt sett vill undvika att resenärer lyckas kreditera till fler än ett program och därför kommer antagligen Eurobonus kräva någon form av intyg från Aegean att de inte tänker kreditera något osv.).
 

palmen

Moderator
Gjorde en efterregistrering inatt för ca 9 timmar sedan, nu när jag tittar på mitt EB-konto så har poängen kommit in, förvånansvärt snabbt.
Gällde en SAS-flight där bara 1 av 2 segment hade registrerats på mitt EB-konto
 

AABack2ARN

Medlem
När tekniken väl fungerar håller jag med om att det brukar gå väldigt fort på SAS. Tror mitt rekord är mindre än två timmar efter att jag tryckte på skicka. Och, ja, om någon tycker att det finns drag av någon bokstavskombination hos en person som kollar poängkontot två timmar senare så är jag benägen att hålla med ;)
 

palmen

Moderator
När tekniken väl fungerar håller jag med om att det brukar gå väldigt fort på SAS. Tror mitt rekord är mindre än två timmar efter att jag tryckte på skicka. Och, ja, om någon tycker att det finns drag av någon bokstavskombination hos en person som kollar poängkontot två timmar senare så är jag benägen att hålla med ;)
Bokstavskombination EBG/EBD kanske? ;)
 

Air_traveller

Ny medlem
Hej BC,

Över julen flög jag med qatar till sydost asien från arlanda,
Då jag sällan flyger med oneworld så hade jag inte ett frequent flyer program som jag registrerade flygen till.
För någon månad sedan så dög jag med finnair och skapade därför ett finnair plus konto som jag regnade mina flyg till.

Så min fråga är, hur kan jag registrera mina qatar flygningar med finnair plus?
 

mha321

Medlem
Hej BC,

Över julen flög jag med qatar till sydost asien från arlanda,
Då jag sällan flyger med oneworld så hade jag inte ett frequent flyer program som jag registrerade flygen till.
För någon månad sedan så dög jag med finnair och skapade därför ett finnair plus konto som jag regnade mina flyg till.

Så min fråga är, hur kan jag registrera mina qatar flygningar med finnair plus?

Jag tror inte Finnair tillåter det om du inte hade skapat kontot innan:
If you have taken flights without showing your Finnair Plus membership number, it’s possible to earn points for these flights by registering them to your account retroactively. You will only receive points if you were a Finnair Plus member on the date of travel. Please note that you can’t earn points on flights that are older than six months and that you can collect points only to one frequent flyer programme at a time.

Missing Finnair Plus points | My Finnair Plus | Finnair
 
Toppen