Senaste nytt

Efterregistrera poäng från hotellvistelse

Carlos

Medlem
Hej! hur efterregistrerar jag poäng från en hotellvistelse på ett Radisson Blu Hotell?

Hittar inget på sas.se

PS: Nån som vet hur många poäng en natt i standardrum ger?
 

Chrille

Medlem
Tror det är 500 extrapoäng per natt. Du efterregistrerar via Radissons webbsida...

http://www.radissonblu.com/clubcarlson/missing-miles


Tillägg: Som regelbunden gäst har jag blivit övertalad att registrera poäng till Club Carlsson i stället. Enligt personalens uppgift ska man kunna växla till Eurobonus till en fördelaktig kurs. Jag har inte synat det där med växlingskursen, däremot så har det trillat in en del lättförtjänta Club-poäng då hotellet har haft någon kampanj.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Tillägg: Som regelbunden gäst har jag blivit övertalad att registrera poäng till Club Carlsson i stället. Enligt personalens uppgift ska man kunna växla till Eurobonus till en fördelaktig kurs. Jag har inte synat det där med växlingskursen, däremot så har det trillat in en del lättförtjänta Club-poäng då hotellet har haft någon kampanj.

Konverterade 20 000 Gold Points från Club Carlson (har stående överföring vid 20 000) till Eurobonus och fick då 2 860 poäng. Ett besök på Royal Viking gav senast drygt 4 000 Gold Points. Det krävs alltså fem besök för 20 000 Gold Points. Alltså något mer fördelaktigt i just det fallet att konvertera istället för att köra direkt. Ibland finns det ju dock dubbla poäng, då är det bättre att köra direkt till EB.
 

henrik l

Medlem
SAS är väl ett specialfall när det gäller växlingskurs. Vill man för poängen till t ex Dividend miles, eller något anat program ska man växla in poängen i block 100 000 p, vilket ger 18 000 miles. Som Chrille nämner är det också bättre att samla poäng, eftersom man då kan utnyttja deras kampanjer. Jag och många andra drog ju in 144 000 p på tre övernattningar under sommaren på tre olika kampanjer. Det blir i princip 26 000 miles när man växlar in, detta är osannolikt bra.
 

TjudöBoy

Medlem
Tänkte just säga samma sak som Henrik I, dock så måste man vara inloggad på CC.s hemsida för att kunna se hur mycket flygmil du får för dina hotellpoäng.
 
Toppen