Efterregistrera poäng för att maximera vid övergång från silver till guld?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Brandten, 6 Januari 2016.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög idag ARN-OSL vilket kommer ge 750 EuroBonus-poäng. Har just nu 44500 poäng totalt och börjar en liten resa till USA imorgon. Har mitt EBS nummer inlagt i bokningen.

Hade ju såklart varit trevligt med EBG status innan jag lyfter så man får de extra poängen som EBG för flygningen. Men misstänker att poängen för dagens flygning inte hinner in för att trigga EBG innan vi sticker.

Så, kan man ta bort eurobonus siffrorna från nuvarande bokning, flyga klart och efterregistrera poängen och hoppas SK IT på något vis har registrerat resan som EBG? Eller bara nöja sig med som det är och iallafall gotta sig med EBG på vägen hem nästa vecka? :)

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring eller maila Guldsupporten i efterhand. Du ska ha rätt till bonusen.

Brandten gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer att lösa sig i efterhand. Möjligen måste du som @Agö säger kontakta supporten i efterhand, men du behöver inte hålla på och mekka med ditt EuroBonus-nummer i bokningen nu.

Brandten gillar detta.
  4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer som ni säger. Pratade med SAS personal på flygplatsen som såg att jag närmat mig EBG och sa att det bara är att kontakta Guldsupporten för att få poängen justerade för resan jag nu påbörjat.

Agö gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där uppdaterades precis appen till Guld. :)

Kul måste jag säga. Får se hur jag ska/kan/bör utnyttja fördelarna nu då, räknar med att det kan finnas lite tips här på forumet.

Elberto, David, MarSecLtd och 1 annan gillar detta.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dock verkar du (enligt en annan tråd) ha fått poäng utan EBG-bonusen. CPH-EWR borde väl ge 3000p+750p

7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får kontakta supporten när jag kommer hem och försöka efterregistrera.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och där kan du utnyttja din första fördel som EBG: EBG-supporten :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!