Efterregistrera på Asia miles

Diskussion i 'Oneworld' startad av Impendill, 6 Augusti 2014.

1. Impendill

Impendill Medlem

Hej!

Försökte mig på att efterregistrera en flight med Cathay på Asia miles men fick upp ett felmeddelande att det inte gick då flighten ägde rum för mer än 30 dagar sedan.

Någon som vet?

2. De brukar tillåta upp till 6 månader tillbaka från dagens datum för retro-claim till Asia Miles/The Marco Polo Club.

Felmeddelande när jag gör ett dummy retro-claim.

3. Impendill

Impendill Medlem

Fel på deras sida då?

4. Impendill

Impendill Medlem

Varför får jag det här felmeddelandet ?

• "Information for the field(s) marked red below is incorrect. Please amend and submit again.
    • Flight Departure Date We are sorry but we cannot accept your request. Claims for missing miles can only be made for flights that are taken at most 30 days before your date of enrollment."

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var du medlem i programmet när du flög flighten?

6. Impendill

Impendill Medlem

Nej det var jag inte.
    Problemet är dock löst nu med deras mailsupport.

7. Impendill

Impendill Medlem

Vet någon om det går att ha familjekonto på Asiamiles? Likt det som finns hos SAS?
    Det skulle vara bra om det går att få över poängen min sambo har till mitt konto där.

8. Inte så vitt som jag vet.
    Asia Miles - About Asia Miles > Frequently Asked Questions

9. Impendill

Impendill Medlem

Jag förstår inte innebörden av "redemption group" riktigt.
    Om jag lägger till min sambo i listan, kan jag då använda mina poäng för att till exempel uppgradera henne?

10. Många asiatiska flygbolags bonusprogram tillåter inte att ge bonusresor med dina poäng till vem som helst.
    De kräver ofta att du registrerar din familj i förväg och då kan du boka bonusresa åt dem som är förregistrerade.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!