Efterlysning: Den underhållande artikeln om Thai First?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av rodstrom, 6 November 2012.

1. rodstrom

rodstrom Medlem

Söker en härlig och underhållande artikel / inlägg (?) om Thai och dess sunkiga C/F.

Lyckas dock inte hitta den, någon som minns titel, länk till denna? Det var här på forumet.

Mvh

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. stewigriffin

stewigriffin Medlem

:) Varje gång när jag måste flyga igen kommer jag ihåg följande klassikern:

2 personer gillar detta.
  4. rodstrom

rodstrom Medlem

Är den borta?

5. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för att du vaskade fram artikeln. Fortfarande lika bra. Visserligen nya flygplan men servicen känns igen.

Brandten, Jensik och Diamond-in-the-ruff gillar detta.
  7. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite "kul" är det också att det vara SAS som lärde upp thai airways. Redan på 1960 talet när SAS hade 30% av thai airways visade SAS Thailändarna att man bygger ett mäktigt flygbolag med statligtägande , monopolstatus, urusel service samt massor med nepotism hos personalen som finns till för någon helt annan än resenärerna.

Vissa tendenser hos odräglig barn brukar kännas igen från föräldrarna.

jerixon, ulagun, martin.agren och 4 andra gillar detta.
  8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, nu tycker jag du överdriver. Det SAS främst lärde ut var att utbilda piloter och tekniker. Det var på den tiden betydligt viktigare att lära ut flygsäkerhet till den tidens Asiatiska bolag än service till passagerare.
    Jag åkte på 70-talet ganska mycket mellan CPH-BKK med både SAS och Thai och servicen på båda bolagen var helt OK. Fanns ju ingen businessklass på den tiden så det var ju ekonomi som gällde.

Det är ju på de senaste fem åren Thai har blivit sämre och SAS har blivit bättre. SAS har verkligen blivit bra i business på långlinjerna i samband det blev ny kabin.

Remington Steele gillar detta.
  9. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med om att SAS har blivit bättre men inte att Thai har blivit sämre för de har aldrig varit bra i mina lgon

10. mankse

mankse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT galore: Jag vill ju inte vara den som är den, men i mitt tycke är det ett lotteri om du får en bra upplevelse på SAS long haul, under förutsättning att du
    1) åker i Business eller i Plus
    2) får en besättning som vaknat på rätt sida och inte för ett lågintensivt krig mot varandra och tar ut det på passagerarna.
    På korta sträckor med SAS har jag svårt att se någon skillnad mellan att åka Plus/Go och att tillbringa några timmar i lastutrymmet på valfri isbrytare.

Varning för viss raljans. Sitter just nu inklämd på flight mellan LHR och ARN, önskandes att jag tagit en roddbåt över Nordsjön istället.

von Mile, filip23 och malmokalle gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!