Senaste nytt

Efterlyser sökmotor för Business class till alla resmål

mattley

Medlem
Hej alla businessflygare.

Jag är ute efter en sökmotor i klass med flygresor.ses "Prisjägaren" där det visas de billigaste flygen från Stockholm, Göteborg och köpenhamn med omnejd fast för business class.

Prisjägaren - söktjänsten för dig som jagar priser

Jag har haft svårt och hitta nått bättre än att söka per destination från de vanliga sökmotorerna. Det vore trevligt om man kunde få upp en likande tjänst för business/first class och hitta bra deals.

Om inte annat kanske flygresor.se utöka sin tjänst med filter på business, jag har sett att dom läser detta forumet :p .
 

mattley

Medlem
Jo det är bra, men det var inte riktigt det jag sökte. Utan en interaktiv karta där du ser alla priser till alla destinationer. Alternativt att man kan lämna destinationsfältet tomt och då söker den bästa pris på alla destinationer. Detta finns enbart för economy vad jag har kunnat hitta.
 

Senator

Moderator
Efterlyser sökmotor för business till alla resmål

Det finns en eminent sajt som heter Businessclass.se och där finns ett forum. Ett sub-forum heter "Deals" och det finns ett annat bra sub-forum som heter "Flygbiljetter". Kombinera dessa med tråden "ITA Matrix" så har du världens bästa lösning.

Ja, jag är lite ironisk men eftersom affärsklass smakar bäst på reor är det bättre verktyg än en resebyrå. Björnströms teknik tillsammans med Dr Miles kungliga deals hittande är överlägsen alla sökmotorer.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag är lite ironisk men eftersom affärsklass smakar bäst på reor är det bättre verktyg än en resebyrå. Björnströms teknik tillsammans med Dr Miles kungliga deals hittande är överlägsen alla sökmotorer.

Det har diskuterats många gånger och många är överrens om att det är bäst att Deals forum skall övergå till ett databas-baserat system. På det viset blir det mycket enklare att filtrera resultat.
Det är dock utanför min kunskap så jag kan inte säga om/när det blir av.
 

mattley

Medlem
Jo och hade det funnit en sökmotor som visar bästa pris för business till alla resmål i hela världen på en interaktiv karta så är det varit rätt lätt att hitta de där dealsen. Alternativet är att söka varje destination i hela världen för att se om det finns nån deal.

Jag har kombinerat dina ironiska uttalande och det har delvis hjälpt mig men det är inte i närheten av vad jag är ute efter. För övrigt tycker vissa av det rutterna som läggs ut är helt irrelevanta. Det är möjligt att många på detta forumet åker mellan asiatiska länder eller från andra delar av europa men personligen så är det helt ointressant så länge resan inte utgår från Stockholm eller Köpenhamn.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Efterlyser sökmotor för business till alla resmål

mattley, jag gissar att om någon affärsdriven resebyrå hade trott att det fanns en marknad för det du söker, hade man bygd en sådan sökmotor. Det verkar inte som någon tycker det.

Men tanke på att forumet drivs av eldsjälar på pro bono basis är detta det närmaste som finns. Jag förstår att det inte är intressant för dig med deals från Colombo eller Seoul, men det finns medlemmar här som tycker sådant är roligt.

Jag hoppas som dig att något vettig byrå skulle ha en sådan tjänst, men det finns nog inte så många konsumenter eller småföretag som betalar för detta. Därmed är det som killarna har skapat här det bästa jag har hittat.
 

mattley

Medlem
Jag har som sagt inte kritiserat varesig detta forum eller de eldsjälar som driver det, jag ställde bara en simpel fråga och hoppades på att det fanns nån som har mycket större kunskap än mig själv som kunde komma med smarta tips och lösningar på det jag var ute efter.

Det vore som sagt helt ypperligt om flygresor.se hade lagt till fler klasser att filtrera på i sin prisjägare. Det kanske är en jättestor extrakostnad?
 

Jacob

Medlem
Det finns egentligen ingen bra sökmotor för business class biljetter.

Dock finns det som sagt mycket bra info här på BusinessClass.se, många bra tips på bra deals. Vi har pratat om att förbättra denna del, göra det lite enklare att söka efter de biljetter och destinationer man är intresserad av, vi får se vad utvecklarteamet kommer fram till.
 

Mr.White

Medlem
jag förstår inte riktigt problemet. Alla reor/miss dyker upp här i övrigt söker du väl bara på matrixen var du är sugen att åka och kollar runt på olika datum för att se lägsta pris. Så ofta reser du väl trots allt inte?
 
Toppen