Efter bekräftelse från booking.com: Prisfördubbling från hotellet, ok?

Diskussion i 'Hotell' startad av NyfikenGrau, 28 Juni 2015.

  1. Jahapp, nu är det dags att boka ett par nätter på franska spelorter under EM 2016. Vi har egentligen annat boende (hyrt hus på landet) under tiden, men åker in till Toulouse och/eller Bordeaux för att se en match bara för nöjes skull.

    Nåväl, jag bokade en liten studio på ett lägenhetshotell i Bordeaux igår för 85 euro. Ok pris under EM, men inget fynd för vad man får.
    Fick som vanligt bekräftelsemail från booking.com och tänkte inget mer på det.

    Nyss fick jag ett mail från själva hotellet, där de frågar om jag fortfarande är intresserad, då priset är 160 euro/natt!? Får de göra så här om jag har fått ett bekräftelsemail från booking.com som säger 85 euro?

    Jag har väldigt svårt att tänka mig att något annat än dum girighet i kombintion med glömska/slarv ligger bakom detta, typ "oh, det är ju em-match den kvällen, då kan vi ju ta mer, synd att vi glömde meddela booking.com detta men vi kan ju informera gästen i alla fall"...

    Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur man som hotellägare kan tycka det är värt att förstöra sitt eget rykte för sammanlagt kanske ett par tusen euro extrainkomster under juni 2016 (Bordeaux har 3 eller 4 speldagar under EM) :(

    Men hur som helst: Ska jag svara hotellet eller ska jag skriva till själva booking.com? Har någon av er råkat ut för något liknande?
     
  2. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ta det med booking. De har en väldigt bra kundtjänst.
     
    Stefan62 och NyfikenGrau gillar detta.
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte hur booking.com funkar, men jag skulle ta och kontakta dem. Det där är ju bait and switch så det stänker om det...
     
    NyfikenGrau gillar detta.
  4. Ok, tack för era svar, har ringt till booking.com nu och blev väldigt bra bemött. De provade att ringa hotellet utan att få svar, men skulle ligga på och återkomma senast imorgon med besked. De var iaf tydliga med att det inte var ok agerande från hotellets sida.

    Kommer som sagt aldrig fatta vad som driver vissa till sådan här dumgirighet, ungefär som om man skulle kontakta en kund som signat en offert och dubbla priset i efterhand för att man är så efterfrågad för tillfället...det är inget stort hotell och som sagt 3-4 speldagar, därefter måste hotellet återgå till vanlig verksamhet :rolleyes:
     
    Gus gillar detta.
  5. Resultat:
    Booking.com försökte övertala hotellet, som enligt egen utsago hade "glömt" sätta ut de uppdaterade priserna, men hotellet stod på sig och "vann" - hade väl iofs varit roande att låta bokningen ligga kvar tills några dagar innan natten ifråga, bara av ren princip...men tyvärr är det så att man inte orkar tjafsa för sin rätt att få bo på ett ställe man inte ens vill bo på. Nämnde till booking att det även ligger i deras intresse att man kan lita på de priser som annonseras, de höll med om det men längre kom vi inte.
    Avbokade och gick vidare alltså...
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De hotellen som ägnar sig åt sådant borde hängas ut...
     
    Jakob Österberg, agehall och NyfikenGrau gillar detta.
  7. Gus gillar detta.
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Rätt uselt av booking.com måste jag säga.
     
  9. matte_ante

    matte_ante Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Förstår hotellet, 85 euro under EM är inte rimligt nuförtiden, det borde man kunna lista ut.
     
  10. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Rimligt kan man väl tycka att det är, däremot så har de ju en möjlighet att kunna ta bättre betalat om efterfrågan överskrider tillgången, men då måste man ju agera på det i förväg. Att göra det i efterhand är helt förkastligt.
     
    KrisBrander, Gus, maba och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×