Effektivisera boarding

Diskussion i 'Övrigt' startad av Brandten, 20 Augusti 2015.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Priority boarding rad 1-11 är nu välkomna ombord. Och alla ställer sig och börjar gå. Väl ombord så har av någon märklig anledning alltid center och/eller aisle satt sig vilket betyder att de måste resa sig när window ska sätta sig = massa onödig tid.

Varför struntar man bara inte i rader och boardar alla window först, sedan center och till slut aisle?

pep gillar detta.
  2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer ihåg att Lufthasa provade detta för många år sedan att borda window först, center seat och sist aisle. De hade videos och annat informationsmaterial. Men, av någon anlening så verkade det som om det rann ut i sanden och övergavs ... Undrar om inte KLM hade något likande ungefär samtidigt, men även det övergavs ...

3. FCT

FCT Guest

Ska Adam 3 som sitter på mittenplats vänta i 10 minuter på boarding medan mamma går på och sätter sig på sin fönsterplats? Dessutom, *G kan ändå boarda när de vill och många av dessa föredrar aisle.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Adam och mamma hade hamnat i samma boardinggrupp :)

Brandten gillar detta.
  5. FCT

FCT Guest

Inte nödvändigtvis eftersom det bara handlade om boarding efter fönster, mitt och aisle.
    Dessutom, tänk om det skulle behållas prioboarding för barnfamiljer och mamma och barn sitte på B och C...
    Sen kommer pax som sitter på A.

Tanken är god men jag tror det blir svårt i praktiken. Bästa är att göra fållor vid gate, samt vara hårdare med mängd carry on.

olo, Dr. Miles, Brandten och 1 annan gillar detta.
  6. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om de inte klarar av att få folk att gå ombord när deras rad bordas hur ska de då få folk att förstå att nu kan du som sitter vid ett fönster på raderna 10 och bakåt gå ombord? Majoriteten av sällanresenärerna verkar ju inte ens ha koll på om de sitter vid fönster, gång eller mittsäte. Jag tycker jag hör: "Jaha är inte E fönsterplatsen?" alldeles för ofta.

7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha håller med er om era kommentarer... There is no hope for humanity. :)

Stefan62 och Jakob Österberg gillar detta.
  8. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Denna video kanske är relevant :)

jumbooze, matte_ante, brykthed och 5 andra gillar detta.
  9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt häftig video! :)

10. jannewa

jannewa Medlem

GOL kör med sådan boarding, tog längre tid än vad jag är van vid. Iofs vet jag inte hur lång tid det hade tagit om dom kört normal boarding. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!