Senaste nytt

[Economy]USA-Stockholm med SAS, från 4000 kronor

palmen

Moderator
Vet inte vad som händer just nu på marknaden men det är fleratalet deals i economy från USA till Stockholm just nu. Verkar som att Sverige och Stockholm har blivit ett riktigt bra ställe för att hitta billiga flygbiljetter.

Här är några prisexempel
upload_2017-8-8_0-45-28.png


Vill man slippa det långa hoppet inom USA kan man flyga antingen SFO-CPH-ARN eller SFO-LAX-ARN
upload_2017-8-8_0-46-27.png

upload_2017-8-8_0-47-41.png
 

palmen

Moderator
Det verkar gälla alla SAS destinationer i USA för resa till Stockholm.
Från New York börjar priserna på 4000 kronor.
upload_2017-8-8_0-58-7.png


Övriga avreseorter verkar lite dyrare men fortfarande omkring 4500-5000
 

AABack2ARN

Medlem
De flesta legacy carriers har väl lördagsregeln på billiga biljetter? Man skulle ju kunna hoppats på att Norwegian hade ändrat detta litegrann men så verkar inte vara fallet.
 

Dr. Miles

Expert
De flesta legacy carriers har väl lördagsregeln på billiga biljetter? Man skulle ju kunna hoppats på att Norwegian hade ändrat detta litegrann men så verkar inte vara fallet.
Legacy carriers behöver inte att konkurrera med biljettvillkor med LCCs. Det är därför många av de behåller fortfarande lördagsnatt-krav.
Det räcker för de flesta att legacy carriers matchar priser mot vad LCCs erbjuder.
 

nissefalk

Medlem
Verkar som sagt vara lite priskrig på G där bortifrån, jag bokade med British Airways Los Angeles till Göteborg ToR för resa i April 2018 och fick ett pris på 471 USD med AARP rabatt, vet inte om just denna deal finns kvar dock.
 

AABack2ARN

Medlem
Legacy carriers behöver inte att konkurrera med biljettvillkor med LCCs. Det är därför många av de behåller fortfarande lördagsnatt-krav.
Det räcker för de flesta att legacy carriers matchar priser mot vad LCCs erbjuder.

Men jag tror att i gengäld förlorar en hel del legacy carriers prismedvetna företagsresenärer som inte vill vara borta över helgen. För normala semesterresenärer håller jag med om att detta inte är ett jättestort problem då man oftast är borta en vecka om man reser interkontinenrtalt.
 

Dr. Miles

Expert
Men jag tror att i gengäld förlorar en hel del legacy carriers prismedvetna företagsresenärer som inte vill vara borta över helgen. För normala semesterresenärer håller jag med om att detta inte är ett jättestort problem då man oftast är borta en vecka om man reser interkontinenrtalt.
För affärsresenär är flygbolagets (eller alliansens) nätverk viktig.
Om man råkar att flyga endast dit där LCCs flyger så kanske går det men det är inte helt ovanligt att slutdestinationen är inte de orten LCCs flyger på resor till en annan kontinent.
 
Toppen