Senaste nytt

Economy extra eller Business från Sthlm till Fort Lauderdale?

Rosie

Medlem
Har en fråga till.. Är det bättre att ha 2 stopp en 1 ? Visst, man flyger fint, men skönt att få gå lite ?
 

agehall

Medlem
Flyger du business eller bättre är det inga problem att ha en 12h flight om det behövs. Det är mest irriterande med stopp.
 

Rosie

Medlem
Okej. Så ser jag också det. Däremot så verkar BA:s flyg bättre än LH. First vore ju coolt att flyga, men även om jag säljer allt jag har hemma så kommer jag inte upp i de summorna ;)
 

Rosie

Medlem
Hahahahahaa... :) Vinner jag full pott på V75 så visst, varför inte. Men hur stor chans är det?

Händer det att de uppgraderar även från Business till First??
 

Concorde

Founding Member
Visst händer det, men då flyttar hellre bolagen sina stammisar först.
Alla har olika preferenser vad gäller business och first. Dom flesta är överrens om att BA har en suverän stol i business som blir helt platt och är mycket privat. Loungerna håller hög kvalitet, men maten är ibland tråkig ombord. Lufthansa First har suverän mat ombord och erbjuder privat transport på marken, men sätet anses ligga efter och är inte direkt privat. (Man byter nu ut sin första klass, men det är få plan som har den nya).

Jag är en stor förespråkare utav BAs business eftersom man får Upper Deck på jumbon. Går inte att flyga mycket bättre om man nu inte sitter i förstaklass.

Som du ser, det är en djungel och med många val. Vi kan garantera att ni kommer bli fast och aldrig mer åka Economy på långresor :)
 

Rosie

Medlem
Det verkar verkligen inte som om att ekonomi är något alternativ längre ;) Kommer nog inte bli så mycket charter framöver heller.. :D Även om det tar en massa tid att leta runt efter roliga resor, så är det hundra gånger bättre att åka bra och dyrt en gång om året än att åka 2 gånger ok och halvdyrt ;)

Upper Deck verkar coolt ;) Det enda som tala emot, är att vi landar på MIA då. Känns lite jobbigt att flyga en massa och sen sätta sig på en buss eller i taxi till hotellet. OM man inte stannar i MIAMI första nätterna vill säga.. Puh.. :)

Skönt att jag bestämt mig med klass iaf.. är ju så många andra val nu ;)
 

Dr. Miles

Expert
Även om det tar en massa tid att leta runt efter roliga resor, så är det hundra gånger bättre att åka bra och dyrt en gång om året än att åka 2 gånger ok och halvdyrt ;)

Eller gör som jag, åka i ekonomiklass på longhaul flera gånger så att man har tjänat tillräckligt många poäng att åka i Business/First class vid privatresa!;)
 

Concorde

Founding Member
Rosie, det är REA på British Airways just nu. Boka före 10 juli. T.o.m. Mars 2012 kan du flyga i Premium Economy till Miami för 887 pund från London. Det är under 10.000SEK. Lägg till ARN-LHR i Club Europe så hamnar ni på 12.500 T/R per person. Business på dom korta och premium economy på långa. Ni lär få ett bra upgrade erbjudande längre fram.

Eller avvakta tills efter sommaren då nästa business rea lär komma.
 
Toppen