Senaste nytt

Economy extra eller Business från Sthlm till Fort Lauderdale?

gusten

Medlem
Mitt tips: Köp en ToR biljet till NYC (ligger under 6000:- som det ser ut nu).

Köp sedan en ToR biljett med Jetblue till Mia/FLL/Pbi kostar $200 all-in. Ofta mycket billigare än att åka raka vägen till Miami på en och samma biljett.

Det här är ett riktigt bra förslag. Har aldrig åkt JetBlue själv men många bekanta anänder det och är mkt nöjda.

Jag får en känsla av att Economy Extra kan vara lämpligt för er - lite bättre än economy (Y) men mer överkomligt än business (C), såvida kostnaden inte spelar någon roll! :cool: Om man väl en gång har suttit framför gardinen på long haul kan man nästan inte föreställa sig att gå tillbaks till trälhavet därbak - om ni vill att det skall vara lite speciellt så satsa gärna på ett snäpp framåt i kabinen.

Trevlig resa.!
 

SvartMjolk

Medlem
Det här är ett riktigt bra förslag. Har aldrig åkt JetBlue själv men många bekanta anänder det och är mkt nöjda.

Jag får en känsla av att Economy Extra kan vara lämpligt för er - lite bättre än economy (Y) men mer överkomligt än business (C), såvida kostnaden inte spelar någon roll! :cool: Om man väl en gång har suttit framför gardinen på long haul kan man nästan inte föreställa sig att gå tillbaks till trälhavet därbak - om ni vill att det skall vara lite speciellt så satsa gärna på ett snäpp framåt i kabinen.

Trevlig resa.!

Kan bara instämma att JetBlue är ett bra flygbolag för det man betalar. Dock är Virgin America min favorit inrikes i USA. :)
 

Rosie

Medlem
Åh, jag tror också at Economi Extra passar mig bra. Pojkvännen är lite mer av lyxglidarn ;) Men jag börjar vänja mig.. Allt handlar väl bara om att hosta upp pengar!

Kan kanske vara en idé att stanna någon dag i NYC på väg dit? Eller orkar man med all flyga med byte i NYC och sen fortsätta? Eller ska man köra en dag eller 2 båda vägarna? Många I-landsproblem att lösa..
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på den prissättning SAS har, så skulle jag i ärlighetens namn aldrig betala 16000kr för en marginellt förbättrad stol + måltid & IFE som ligger långt under snittet för vad konkurrenterna erbjuder i sin vanliga Economy.

Jag skulle nog hellre föreslå att ni väntar med att boka tills efter sommaren, då flygbolagen garanterat kommer att ha reor. Skulle inte heller förvåna mig om BA, LH, LX, etc skulle ha Business reor över jul och nyårs helgen (likt förra året) då det är ganska lite affärs pax under den tidpunkten på året.
 

Rosie

Medlem
Jonas C, tack för tipset! Det som är grejen. Man kanske ska ha lite mer is i magen. Fick även förslaget att packa väskorna och åka upp till arlanda samma dag och kolla runt. ;) Vet inte om det gör något på priset, men det borde väl vara bättre att få med fler passagerare än tomt?

Jag ska kolla BA, LH och LX. Hörde dessutom att LH har ett tvåvåningsplan som ska vara riktigt bra.. vet du om det stämmer?
 

agehall

Medlem
Har svårt att tro att du skulle hitta något superbra pris om du åker till ARN. Jag anser att "sista-minuten-priser" är en myt, förutom möjligen på charter.
 

Rosie

Medlem
Vem hade kunnat tro att det fanns så mycket att välja på? :D

Agehall: Japp.. jag tror inte heller på det. Så ska följa ett råd och se om jag kan hitta något när de börjar med reorna :p

Börjar bli snurrig efter allt letande på nätet.. men men skam den som ger sig. :)
 
Hej Rosie!
Gjorde en sökning på Matrix (hemsida där man kan se pris på flygbiljetter, men där man dock ej kan boka). Billigaste jag hittade de dagarna ni ville flyga var med Virgin Atlantic/British Airways.: Pris: 16 212:-
http://matrix.itasoftware.com/view/flights?session=6b8662a4-96dd-4416-8398-5d561d96d013

Då flyger ni dit i premium och hem i business- och då får ni prova båda produkterna. Personligen kan jag flyga premium economy dagtid- då ska man ju ändå undvika att sova...för att flyga business hem och på natten. Obs, dessa anslutningar kräver att ni måste plocka ut väskan och ta er till en annan flygplats. Heathrow-Gatwick.
Kolla in länken jag skrev ovan. Och kolla gärna Virgin Atlantic Airways - Popup kan du även avgränsa resultaten med att flyga i premium ena vägen, coh business hem...=)
 
Toppen