Senaste nytt

Economy extra eller Business från Sthlm till Fort Lauderdale?

ski

Medlem
Vi kommer att boka Hilton Marina i Fort Lauderdale. Bodde på ett 3* första två nätterna och Hilton Beach på hemvägen. Undvik allt under 4* för i USA är det väl närmast att jämföra med 3* i Sverige. Sunkhotellet vi bodde på hade gammal heltäckningsmatta och fönster som inte gick att öppna+ en gammal luftkonditionering. + var att frukost, internet och transfer från flygplatsen+ till kryssningsbåten ingick. Detta kostade 850 svenska kr/natt och Hilton 1600 (utan frukost, internet och transfer). Frukosten är dyr på Hiltonhotellen så det är smartare att gå ut och köpa något. Eller ta en svältkur för du lär ju få gott om tillfälle att äta ombord :).
 

Alx

Medlem
Att flyga business/First till destinationen och sedan åka på kryssning med RCCL är lite som att ta en limousine till bussen... Har ni möjlighet att byta till en kryssning med Celebrity hade jag gjort det alla gånger... Bättre hytter, bättre service, bättre mat... Ja bättre det mesta (förutom barnaktiviteter)... Ofta till samma kostnad som RCCL dessutom... ;)
 

agehall

Medlem
Att flyga business/First till destinationen och sedan åka på kryssning med RCCL är lite som att ta en limousine till bussen... Har ni möjlighet att byta till en kryssning med Celebrity hade jag gjort det alla gånger... Bättre hytter, bättre service, bättre mat... Ja bättre det mesta (förutom barnaktiviteter)... Ofta till samma kostnad som RCCL dessutom... ;)

Det är inte vad jag har hört. De amerikaner jag pratat med hävdar att man ska undvika Celebrity, fast det var några år sedan jag fick det rådet.
 

Rosie

Medlem
Jag har oxå hört att celebrity är sämre. Men jag antar att för mig är båda bra :) Det blir oasis of the seas, det ändrar vi inte. Flyg och hotel är inte 100% ännu. Troligtvis BA som flyg iof. Har de en launge på Arn? Jag ska ta fram olika förslag på hotel och sen jämnföra lite.. Dock är det inte många hotel som har frukost som ingår, vilket jag tycker är dåligt.
 

Storsteffe

Medlem
BA har ingen egen lounge på ARN utan använder Menzias executive lounge och det är inget speciellt men lite lugn och ro får man iaf, Däremot så är BA;s lounger i London super så det gör inget om man har någon timme extra där.
 

Rosie

Medlem
BA har ingen egen lounge på ARN utan använder Menzias executive lounge och det är inget speciellt men lite lugn och ro får man iaf, Däremot så är BA;s lounger i London super så det gör inget om man har någon timme extra där.

Okej! Tror att det kommer bli 1½ timme i London, så då borde man iaf hinna dit en snabbis va? :D Eftersom jag inte är så van att gå in i en lounge, så tror jag att även den på arlanda kommer vara bra för mig :p
 
Okej! Tror att det kommer bli 1½ timme i London, så då borde man iaf hinna dit en snabbis va? :D Eftersom jag inte är så van att gå in i en lounge, så tror jag att även den på arlanda kommer vara bra för mig :p
1.5 timme i LHR är lite för lite. Knappt räcker till att checka in i loungen och få något dricka och vips blir det dags att boarda.
 

Rosie

Medlem
1.5 timme i LHR är lite för lite. Knappt räcker till att checka in i loungen och få något dricka och vips blir det dags att boarda.

Sant. Vi får se hur det blir. På he vägen blir det nog ett längre stopp, men då tror jag man är så trött att man inte uppskattar det på samma sätt.

Jag har varit i den där Loungen en gång kom jag på, alltså på Arlanda. Inte så rolig, men lugnt å skönt :)

Det är lite konstigt. Denna resan blir bara dyrare och dyrare ;)
 

Rosie

Medlem
Är heeelt galet nöjd med att flyget är bokat! 18.600 kr per pers och t/r. Bokat med BA ARN-LHR-MIA. NAJS :D Har bokat plats på ovanvåningen också. Känns heeeelt ok! Är som ett barn på julafton! ;)
 
Toppen