Senaste nytt

Economy Extra eller bränna 24000 poäng?

Roger J

Medlem
Dumheter, det är Tallinn eller vart de sitter som inte vet hur man gör?
Klart att ett segment får vara bokat i en lägre klass (X eller P). Dock blir poänguttaget i enlighet med det segment som har högst poänguttag (i detta fall I).
 
Dumheter, det är Tallinn eller vart de sitter som inte vet hur man gör?
Klart att ett segment får vara bokat i en lägre klass (X eller P). Dock blir poänguttaget i enlighet med det segment som har högst poänguttag (i detta fall I).

För att utnyttja den rabatt på 50% som man får när man handlat för mer än 150 000 SEK med Amex Eurobonus så gäller bl.a. att:

"Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass"
 

Roger J

Medlem
För att utnyttja den rabatt på 50% som man får när man handlat för mer än 150 000 SEK med Amex Eurobonus så gäller bl.a. att:

"Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass"

Ditt citat syftar på poänguttaget, du kan alltså inte blanda t.ex. Business på utresan och Economy på hemresan och bet ala poäng därefter. Utan då blir poänguttaget för Business t/r som det var förr i tiden.

Klarar Tallinn (eller vart de nu sitter?) inte av att göra bokningen kan du be vanliga medlemsservice boka men inte ställa ut biljetten och sedan ringa Tallinn (018-numret) och lösa det med burnoff-vouchern innan biljettering. Så har jag i alla fall gjort två gånger.
 
Last edited:

agehall

Medlem
När jag bokade min resa hade jag inte 018-nummret tillgängligt, så jag ringde medlemsservice och pratade snällt med dem. De fixade alltihop och kontaktade rätt avdelning åt mig, så jag behövde aldrig ringa 018...
 
Tack för alla kreativa förslag och kommentarer! I slutändan så kunde den mycket hjälpsamma killen i Baltikum hjälpa mig med att "lura systemet" så att det fanns platser lediga även på inrikesresan (dock med en dags övernattning i Stockholm). Men han vidhöll att alla sträckor måste vara i samma bokningsklass för att AMEX-erbjudandet ska vara möjligt.

Men när man väl gjort bokningen borde man väl kunna boka om precis som en vanlig bonusresa...?
 

Homer

Medlem
känner en som drabbades av precis detta, en tomte i Tallinn hävdade envist att inrikes måste vara i businnes class och eftersom det inte fanns inrikes gick det inte att boka.
Hon la på, ringde upp igen och pratade med en annan person som bokade det hon ville ha utan problem.

För övrigt är det skandal att man inte kan boka via vanliga medlemsservice, eller själv på nätet som med BA:s voucher.
 
Last edited:
Toppen