Economy Extra eller bränna 24000 poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av David Granström, 26 September 2011.

1. Försöker boka en "2 för 1" bonusresa tack vare erbjudandet från Amex, men fastnar i att det inte finns tillgängliga bonusplatser mellan Luleå och Stockholm i Business Class de datum som jag lyckats hitta biljetter Stockholm-(Oslo-)New York. Enligt EBG Medlemsservice (som jag ringde först för att kanske kunna hitta något anslutningsflyg) så måste hela resan finnas tillgänglig i bokningsverktyget för att det ska gå att boka via det särskilda call-centret i Uppsala.

Mina alternativ tycks då vara:

1) Boka hela resan i Economy Extra, vilket finns de önskade datumen
    2) Boka ARN-EWR i C-klass med Amex-rabatt och boka separat anslutning LLA-ARN-LLA för pengar eller poäng
    3) Strunta i att utnyttja Amex-vouchern.

Idéer, tankar, förslag?

2. Om det var jag, skulle jag välja alternativ 2.
    2) Boka ARN-EWR i C-klass med Amex-rabatt och boka separat anslutning LLA-ARN-LLA för pengar eller poäng

3. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Agree ... måste ju vara en liten kostnad att lösa LLA-ARN-LLA....

4. Antingen 24 000 EuroBonus-poäng och c:a 500 kr eller vanliga biljetter för 3 312 kr (alternativt 2380 kr + 1 hotellnatt på ARN).

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte din partner lite strö-poäng du kan använda till resan ner till ARN?

6. Jo, hon har kanske 450 poäng eller så... :)

1 person likes this.
  7. Strategi:

1. Boka 2 C award stolar med AMEX vouchern.
    2. Boka 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online. (så att du kan avboka gratis senare).
    3. Hoppas på att det blir Point Bargain under er inrikes resperioden.
    4. Boka nya 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online.
    5. Avboka 2 platser Luleå-Stockholm T/R som du har bokat tidigare.

2 personer gillar detta.
  8. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Charlie Sheen och AHO.... winning ....

1 person likes this.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänta nu, kan man verkligen inte få ett par stolar i Y på anslutningen till IC C? Det borde ju gå lika bra som att man kan boka C på utresan och M på hemresan men få betala för C åt båda hållen tycker jag. Jag skulle ringa igen och prata med dem. Men annars skulle jag köra på AHOs strategi.

10. Med Amex 50 % rabatt så måste hela resan vara i samma bokningsklass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!